Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Wednesday 11 September 2013

4 Sebab Suami Patut Teman Isteri Bersalin

Assalamualaikum...


 Terpanggil untuk share atau kongsi cerita ini dengan pembaca selepas saya sendiri terbaca dari seorang kawan yang juga kongsikan cerita ini di wall Facebook beliau.

dan ini link nya :  https://www.facebook.com/pages/Diary-Ibu-Mengandung-Si-Comel/317732311663404


4 Sebab Suami Patut Teman Isteri Bersalin


Assalamualaikum,

Saya rasa ramai readers blog ni yang dah berkahwin. Entri ni khas untuk suami-suami yang isterinya tengah pregnant atau bahasa kasarnya membuyong. Yang belum kahwin pun boleh jugak nak baca mana tau dah sampai seru dan tetiba dapat rezeki ekspres icon wink 4 Sebab Suami Patut Teman Isteri Bersalin .

vaginal delivery 4 Sebab Suami Patut Teman Isteri Bersalin

Terus terang saya cakap tak semua orang akan sanggup teman wife dia time nak deliver baby. Kadang-kadang muka nampak gangster cerita kat orang bergaduh tiap-tiap minggu tapi bila teman bini deliver baby pengsan. Tu hakikat tapi alhamdulillah saya berjaya teman isteri saya tanpa sikit rasa takutpun dan bagi saya ada 4 sebab kenapa seorang suami kena teman isteri dia bersalin :

1. Melihat Kebesaran Allah

Terus terang saya cakap kalau seorang suami tu tak solat sebelum tengok isteri dia bersalin, InsyAllah lepas tu dia akan berubah dan akan bersolat sebab dia akan nampak kebesaran Allah. Mana taknya baby sebesar tu boleh keluar dari perut ibunya selamba gitu je. Itulah satu magik yang lebih hebat dari magic Cyril. Diapun mustahil boleh buat icon wink 4 Sebab Suami Patut Teman Isteri Bersalin .

2. Beri Sokongan Pada Isteri

Dalam melalui saat-saat melahirkan anak ni seorang isteri sangat memerlukan seseorang untuk bagi dia semangat. So yang paling layak ialah suaminya dan bila suami ada di samping isteri time nak bersalin InsyAllah semuanya selamat. Memang penat weyh bukan semua orang yang dah pecah ketuban dengan mudah melahirkan tapi itulah satu bakti eorang suami pada isteri yang dah susah payah melahirkan.

3. Lebih Menghargai

Apapun kita kena faham maksud appreciation. Bila kita, suami ni teman isteri kita ada satu perasaan yang Allah akan bagi iaitu lebih menghargai. Salah satu punca penceraian ialah sebab suami tak faham dan tak tau menghargai isteri. Cara nak hargai isteri senang je try masuk labor room temankan dia bersalin. Kita akan nampak betapa seksanya isteri nak lahirkan anak dan dari situ kita akan lebih menghargai. Kalau tetap jugak macam tu even dah tengok isteri bersalin maksudnya hati dia dah buta sangat dah tu kena sumbat clorox je tu icon wink 4 Sebab Suami Patut Teman Isteri Bersalin . Lagi satu penderaan bayi oleh ibu bapa dapat dikurangkan sebab bila kita tengok betapa susahnya nak lahirkan baby kita akan lebih menghargai baby tu.

4. Belajar Tentang Sabar

Seorang suami akan lebih bersabar selepas dia keluar dari labor room. Kenapa? Macam yang saya cakap tadilah tak semua isteri boleh beranak atau bersalin dengan mudah. Macam isteri saya masuk ward pukul 3 pagi pukul 10.10 pagi baru keluar. So saya kena teman dia sampai dia bersalin padahal saya kena pergi kerja. So kat situ melatih saya supaya bersabar untuk hadap apa je yang datang icon wink 4 Sebab Suami Patut Teman Isteri Bersalin

Nampak tak permainan dia kat situ. Allah dah bagi kita jalan untuk belajar macam-macam dari proses kejadian manusia tapi kalau kita sendiri tutup hati kita dan takde niat sikitpun nak ubah maka ta jadi apa jugak. So pada suami-suami sekalian alam temanilah isterimu ketika dia memerlukan mu. Jangan buat projek tau tapi benda macam ni tak nak buat

No comments:

Post a Comment