Cari di sini

iklan

Sunday, 15 September 2013

Tips Jimat Sabun Cerah Ketiak


.......... Tips Jimat............
Rasanya rata-rata telah tahu akan kehebatan atau sudah kenal apa itu sabun cerah ketiak bukan?
Bagi yang belum kenal, ia adalah sabun Marince Essence.

Sabun ni agak besar, kecil sedikit dari tapak tangan orang dewasa


Sekotak ada 3 ketul


Kali ini isunya adlah bagaimana nak jimat sabun cerah ketiak ini kerana sabun ini bukannya murah. jadi sangat perlu untuk jimat dan tahu cara untuk pastikan ia tahan lama, supaya tidak membazir.

Caranya adalah

1. Potong kecil-kecil, 
Ada yang suka potong 3, ada yang potong sekecil-kecilnya (saya la tu)  bukan apa, untuk bagi orang lain merasa sama, bagi sampel, sebab pengalaman saya bila kita bagi rasa dan sampel percuma baru berdesap orang datang beli. Ada juga yang beli bila saya potong kecil-kecil tu, tak untung lah kita, tapi tak apa..daripada bagi free semua kan.

2. Simpan dalam bekas kecil yang bertutup
Ini penting untuk pastikan tiada sumber air yang boleh mencairkan sabun dengan cepat. Rugi kita kalau sabun itu mencair begitu saja tanpa kita guna semaksima mungkin. Bukan murah wei sabun ni. Boleh gunakan pakai bekas terpakai yang kita beli dadih, soya atau apa-apa tu. Rasanya semua tahu bekas tu kan.

3. Jauhkan dari sumber air.
Seperti perkara no 2 tersebut, samalah juga ni pun, jangan letak di sinki atau atas rak terus tanpa ada perlindungan seperti bekas tertutup. terutama di dlam bilik air yang ada air pancut. Sebab kita tidak sedar, pancutan air akan membasahi dan terkena pada sabun.

4.Sapu pada bahagian yang perlu sahaja.
Dah namanya sabun ini untuk cerah ketiak dan tempat-tempat tertentu, bagi mereka yang tiada masalah badan berjerawat, boleh guna cara ini. tidak perlu sapu atau gosok ke seluruh badan tetapi memadailah hanya di tempat-tempat tertentu shaja. Bagi yang berjerawat di muka, boleh guna di muka sahaja. Ini untuk pastikan sabun lambat habis.

dah namanya pun tips jimat sabun. Ok selamat beramal...eh selamat praktik.

Cara lain jika tak nak jimat, untuk  tak rasa sabun ni mahal, maka buatlah bisnes macam saya. Promosikan atau kenalkan pada kawan-kawan, bercerita pada mereka akan produk ini. Mana tahu boleh laku sekelip mata sahaja.

Bagi mereka yang berminat nak mencuba keberkesanan sabun ini, boleh hubungi saya.

 
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog : wanrokiah.blogspot.com
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Kedaionlinecikroki

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357

Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.