Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Wednesday 18 September 2013

Rumah Idaman....


Assalamualaikum w.b.t

Adakah ini rumah impian anda?

 

Sebenarnya entri ini saya rancang untuk tulis semasa 3hb Ogos lagi  tetapi biasalah bila dah mula tangguh itu, dah jadi makin malas lah nak sambung semula.



Terkebetulan pula hari ini ada orang post di facebook tentang rumah impian. Ada gambar rumah yang buruk, mungkin rumah mereka yang misken dan kurang mampu, Ada gambar rumah mewah, gah berupa singahsana. Tapi akhirnya sama juga semua orang akan berada dalam rumah yang sama iaitu di dalam tanah 3' X 7'.

Photo: AsSalam Keluarga FB yang diKasihi & diRahmati ALLAH.

SILA SHARE:

Wahai Yang Amat Berhormat – Wahai Yang Teramat Mulia – Tun – Toh Puan – Tan Sri – Puan Seri – Dato’ Seri dan Datin Seri – Dato’ - Datin - Tuan-Tuan - Puan-Puan- Saudara - Saudari..Muslimin & Muslimat…Kita semua sama dan tiada beza nya bila berada diLiang Lahad. 

SILA RENUNGI.......Ini Lah RumahTerakhir KITA SEMUA Suatu hari nanti…Mari lah kita bersiap sedia mencari jalan balik. Jangan lah kita Leka & Taksub dengan Keduniaan…mengumpul harta dari hasil yang HARAM untuk dimakan olih Keturunan kita...Mencari pujian ma’anusia – Janji –Janji yang tidak ditunai kan..Yang Kaya menjadi Bakhil dan semakin TAMAK & Penting kan Kekayaan hanya untuk dinikmati olih ahli Keluarga sahaja..Yang Miskin menjadi mangsa dan tidak dibantu...Betapa Iblis berjaya menutupi Perasaan Manusia untuk condong dan tamak kepada KUASA....Mereka lupa siapa yang lebih BERKUASA! ALLAH - ALLAH - ALLAH. 

Salam Santun Erat Silaturahim Wa Ukhuwah Fillah & Salam Teramat Sayang Untuk Adik-Adik Kak Pah dan Semua Anak-Anak Ummie Sharifah yang dikasihi di FB ini.
Jazakum Allahu khayran.

Maka kalau sudah tahu begini akhirnya bagaimana pula persiapan kita sekarang, esoknya dan pada masa akan datang?

Maka ingatlah yang 5, jangan tinggal yang ini kerana solat yang 5 dulu lah yang akan dihitung saat kita mati nanti. Solatlah di awal waktu.

Banyakkan sedekah amal jariah di dunia sebagai bekalan untuk tampung kehidupan di akhirat nanti.

Tinggalkan anak yang soleh yang akan sentiasa mendoakan kita nanti. Anak yang soleh bukan sahaja anak kandung kita, malah anak saudara, anak angkat dan apa saja yang memang kita pelihara dan ada pertalian dengan kita.

Semoga segala amalan kita di dunia ini akan menjadi bekalan kita untuk membina rumah di Syurga Allah nanti.   



Jom beriklan di sini :   SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : 
http://zailabinimdae.blogspot.com/2013/08/iklankan-produk-servis-di-rangkaian.html

Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini :  
Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi pada harga borong di sini :  Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini : 
Akademi Bekerja Di Rumah

Untuk yang berminat mendaftar belajar kelas asas blog & fanpage, hubungi melalui :

Email : wanr82@yahoo.com
Sms/whats app :
010-9336935
Facebook :
Wan Rokiah








No comments:

Post a Comment