Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Tuesday 3 September 2013

MInyak Naik????


Alhamdulillah…

dan Assalamualaikum w.b.t,

 
Semalam dikejutkan dengan berita kenaikan minyak petrol.  Kebetulan memang saya perlu isi minyak sebab kereta myvi  saya dah tinggal 2 bar, padahal baru saja isi RM50 pada hari sabtu yang lepas.

Kenapa cepat habis minyak? ..Biasalah musim raya  dan pergi berjalan jauh sedikit hujung minggu yang lepas….menghadiri  kenduri kahwin di Melaka. Juga pergi memenuhi jemputan open house sempena musim raya. 

Petang semalam lepas nak cash out duit gaji di Maybank seksyen 1 , gaji belum ada. Jadi pusing stesen minyak dulu untuk isi minyak. Dah rasa pelik sebab banyak kereta tengah beratur untuk isi minyak juga, memang ada terbaca status fb kawan-kawan yang war-warkan berita kenaikan minyak tetapi masih rasa kurang percaya mungkin itu khabar Angin.

Alhamdulillah, selesai isi minyak terus balik ke rumah, bersiap-siap untuk solat maghrib pula..

Bila buka fb, semua atau rata-rata semua kawan bercerita tentang hal kenaikan minyak, 20 sen je pun. Di ruangan WhatsApp juga kawan-kawan post gambar-gambar yang rasa nya lucu dan lawak mengenai kenaikan minyak ini. Lucu lucu jugak, gelak gelak juga tapi minyak tetap naik 20 sen. Memang hanya 20 sen tapi impak nya???

Jadi untuk atasi kenaikan harga minyak dan harga barangan di zaman kini, ayuh lah kita sama-sama cari ‘side income’ buat part time bisnes atau berblog…untuk ketahui caranya, boleh hubungi saya.
Dengan izin Nya, mana tahu saya dapat  membantu anda.

 
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog : wanrokiah.blogspot.com
Facebook : Wan Rokiah

No comments:

Post a Comment