Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Monday 14 October 2013

Kelas Asas Blog Di rumah sendiri

Alhamdulillah,
masih dikurniakan kesihatan dan akal fikiran yang waras.
Boleh saya terus mendapat idea untuk menulis di blog. Harap anda di luar, wahai pembaca sentiasa mengikuti dan bergembira membaca setiap perkongsian saya. Sebarang komen untuk berubah ke arah lebih baik, sangat dialu-alukan.

Kelas yang saya ingin kongsikan di sini adalah dibuat di rumah sendiri,secara ofline, bukan dalam talian seperti kelas asas blog yang dilakukan seperti biasa. Kita buat kelainan sedikit daripada biasa kerana yang belajar pun bukan orang lain tetapi ahli keluarga sendiri.

Alhamdulillah terbina sebuah blog perniagaan milik Johari Abdullah. Anda boleh lihat di sini. Dalam masa tak sampai satu hari, kami berjaya siapkan dengan beberapa entri walaupun line internet pada masa ini agak perlahan. Kami bermula jam 7 petang lebih kurang sebab pelajar, Abe Joe tiba dari Johor dalam jam 6. Singgah di pasar malam di Bandar Baru Bangi kebetulan jatuh pada hari Sabtu 5hb Oktober. Walaupun pada hari tersebut saya bekerja seperti biasa. Allah permudahkan segalanya.

Sangat tekun pelajar ini siapkan tugasan
Cikgu kecil menyibukkan diri juga


Dalam jam 11 malam kami dah berhenti dan niat akan sambung esok pagi dengan tambah beberapa entri dan menambahbaikan blog.

Bila bermula di awal pagi, line agak laju dan segala kerja menjadi mudah, cuma bila dah nak masuk jam 9,10 pagi, line internet dah mula perlahan.
Oh, nak bagitau kami menggunakan android Hot Spot Digi dari telefon pintar saya dan kadang kala Abe Joe pakai Broadband Celcom bila line Digi tidak mengizinkan.

Berakhir lah entri kali ini. Pendek kata jika anda nak, anda mahukan, anda buat, pasti boleh. Mohon pada Nya moga dipermudahkan urusan seperti yang dirancang. Selebihnya bertawakal.

Anda ingin belajar membuat blog di atas talian,online atau secara bukan di atas talian,offline boleh hubungi saya.


Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah


Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi


No comments:

Post a Comment