Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Friday 9 August 2013

Hari Raya Kedua





Selamat Hari Raya...........yang kedua.......







Assalamualaikum w.b.t,

Salam kasih sayang dan salam keceriaan dari saya dan keluarga,
Pasti ramai yang bergembira pada hari ini, hari raya, tapi jangan dilupa pada mereka yang telah tiada.
Lawat @ Ziarah lah kubur mereka...baca Surah Yasin dan sedekah Al-Fatihah, doakan mereka berada di syurga bersama ahli keluarga yang lain.

Apa perancangan anda hari ini?
Sila senaraikan rumah keluarga terdekat yang anda perlu kunjungi, setkan betul-betul masa nya. Bagi yang ada anak kecil macam saya mungkin agak susah nak ikut plan asal, kena ikut keadaan mereka. Mungkin masa dah siap-siap nak keluar, mereka masih mahu tidur dan mood tak ok. Maka kena tunggu dulu dan layan. Masa pun mungkin akan berlalu.

Ada baik nya juga jika tetamu dari kalangan keluarga terdekat nak datang beraya dan berziarah, maka patut lah dibuat persediaan apa yang patut dan menunggu adalah lebih baik.Sebab itu lah plan yang paling penting sesama keluarga.

Esok masuk raya ketiga, boleh lah plan untuk berziarah kawan-kawan yang telah lama tak berjumpa, hanya sesekali dan musim-musim begini sahaja yang dapat berkumpul dan berjumpa. Jangan disia-siakan peluang yang ada. Bagi saya pula, saya dapat jemputan ke majlis pertunangan seorang kawan. Rumah pun tak la jauh mana. Jika tiada aral, Maka boleh lah kesana barang sejam dua.

Ok, selamat berhari raya, ceria-ceriakan diri dan keluarga tersayang anda.
Jadikan keluarga anda bahagia dan jadikan raya kali ini paling bermakna untuk anda dan keluarga serta orang sekeliling.


Sekian..............


No comments:

Post a Comment