Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Tuesday 23 July 2013

Anak-anak Asma?? Lelah?


 Assalamualaikum w.b.t

Kali ini ingin berbicara mengenai penyakit lelah di kalangan anak-anak. Memang penyakit ini sebenarnya tidak mengira peringkat umur, tetapi yang lebih diutamakan sekarang adalah untuk asma atau lelah diperingkat kanak-kanak. Kenapa mereka boleh terkena penyakit ini semuanya ketentuan Allah, tetapi sebagai ibu bapa atau orang dewasa yang telah ada sedikit pengalaman, pasti ingin tahu bagaimana untuk hadapi situasi apabila anak-anak terkena asma atau lelah.


Pasti tidak sanggup untuk berulang alik ke klinik semata-mata nak sedut kahak untuk elakkan asma. Dengan kos nya lagi setiap kali nak sedut guna gas di sana.Saya sendiri berpengalaman melihat anak kecil sedang disedut kerana ada kahak di dalam salur pernafasannya. Anak tersebut menangis dan dipujuk oleh ibunya, kesian saya melihat anak tersebut dan ibunya. Jururawat waktu tu hanya tenang mungkin kerana terlalu banyak pengalaman menghadapi situasi tersebut.


Terkadang kita sebagai ibu bapa memang tahu madu adalah sangat baik untuk penyakit ini tetapi kerana kekangan dari segi waktu dan lain-lain..maka kita menjadi lupa atau tidak berapa ingat akan kelebihan madu ini.


Ada juga yang berkata madu ini tidak elok untuk anak-anak kecil kerana kandungan nya panas. Tetapi zaman sekarang ada pelbagai alternatif dan madu yang dijual di pasaran sudah dicampurkan dengan buah-buah lain seperti buah tin, buah kismis dan lain menjadikan kandungan nya seimbang dan sesuai untuk anak kecil.



Saya tidak mahu terlalu lama berbicara mengenai penyakit asma atau lelah ini, saya nak terus kepada satu penawar yang boleh dicuba dan diamalkan selalu, dan kos nya tidak lah mahal berbanding kos sedut guna gas di klinik. Dengan usaha dan doa yang kita lakukan, moga anak-anak kecil kita terhindar dari penyakit lelah dan asma ini buat selama-lamanya.



Wahai para ibu bapa, apa ditunggu lagi, beli sebotol dulu dan cuba. Ada pelbagai cara untuk minum, boleh diberi terus, atau dicampurkan dalam minuman lain.

Dapatkan nya sebotol hari ini dengan hunbungi saya,


Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog : wanrokiah.blogspot.com
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Kedaionlinecikroki

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357

Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti

No comments:

Post a Comment