Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Friday 27 December 2013

Teruskan Usaha

Assalamualaikum w.b.t,

Sungguh lama tidak melarikan anak-anak jari ke papan kekunci komputer untuk menulis di sini sebagai entri terbaru dan segar dari ladang.

Sebenarnya bukan lah sibuk mana pun, mungkin ada mood atau perasaan M bersarang sedikit dalam diri. Tetapi usaha akan diteruskan, tidak akan saya berhenti di tengah jalan sebelum sampai ke hujung nya, Moga Allah sentiasa memberikan saya masa untuk terus menerus di sini.



Ya, tidak lah sibuk mana jika dibandingkan sebelum ini, cuma saya ada beberapa perkara yang sedang diusahakan. Maka kerana itulah ada sedikit kekangan yang melewatkan saya untuk mencoret di sini.

Untuk pengetahuan pembaca semua, saya baru sahaja menerima berita gembira kerana mendapat Bonus dari syarikat saya bekerja. Alhamdulillah yang tak terhingga dipanjatkan kepad yang Maha Kuasa. Begitulah indahnya jika kita bekerja sambil berniaga, bukan sahaja mendapat dari pihak kanan, syarikat kita bekerja malah dapat dari pihak kiri iaitu dari perniagaan yang sedang kita lakukan.

Maknanya sesuai sangat lah dengan tajuk blog saya yang dipilih oleh guru saya hasil perbincangan 3 buah fikiran iaitu Dari Pena Seorang Wanita Bekerjaya dan berbisnes.

Hari yang ditunggu oleh peniaga dan pekerja seperti saya adalah gaji. Kerana lepas gaji biasanya banyak urusniaga jual beli berlaku, tidak kurang juga masa untuk menuai dengan mengutip hasil iaitu hutang. Walaupun saya sudah berniat untuk tidak memberi hutang namun apakan daya sudah adat berniaga bagi kami orang yang bergaji sebulan sekali, mesti nak hutang dulu bila dah gaji baru akan bayar. Maka saya mendapat dua kali gaji lah.

Tetapi kena ingat usaha mesti lah kena lebih jika ingin mendapat lebih. Teruskan usaha, jangan pernah berhenti terus. Berhenti seketika tak mengapa, tetapi kena cari balik usaha untuk terus maju.



Sekian dari saya, entri pemanas kali ini. Panaskan dulu sbelum terus mendidih dan masak.

Ok, bagi yang nak membeli produk dari saya, macam biasa, boleh hubungi saya.



Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah

No comments:

Post a Comment