Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Thursday 5 December 2013

Ketenangan Milik Kita Kurniaan Allah, pencipta kita


 Assalamualaikum w.b.t,

Alhamdulillah masih diberikan nafas yang baru pada hari ini. Masih ada banyak idea yang sedang bergerak di dalam kepala, harus segera dicurahkan di atas sekeping kertas atau ditaipkan pada blog untuk dijadikan satu entri sebelum ia lenyap begitu saja tanpa ada catatan sebagai sumber rujukan pada masa yang akan datang.



Hari ini suasana tenang dan aman tanpa sebarang gangguan. Lihat sajalah sepanjang perjalanan ke tempat kerja, hijau mata memandang. Kereta pun hanya jarang-jarang sahaja. Tidak terlalu sibuk dan tidak terlalu lenggang. Bila menghadapi suasana begini, kita akan berasa hidup ini lebih nikmat dan fikiran akan tenang, maka banyak aura positif datang ke dalam diri.

Harus diingatkan kembali apa tujuan asal kita sebagai manusia dihidupkan di dunia maya yang hanya sementara ini. Tidak lain dan tidak bukan sebagai khalifah dan sebagai orang asing, peminjam kepada benda yang hanya sementara kepunyaan kita. Akan dipulangkan atau diambil kembali bila tiba masanya nanti.

Maka ingatkan kembali diri kita, buatlah sekadar yang mampu untuk hidup di dunia ini, jangan terlalu mengejar dunia maka ditinggalkan akhirat yang akan kita hidup di sana selama-lamanya. Ingatkan kembali diri kita, carilah sekadar keperluan, jika dapat lebih, maka gunakan kepada jalan untuk menuju ke akhirat. Jangan terlalu malas, mungkin kita sebagai orang tengah yang Allah turunkan untuk mendapatkan rezeki bagi kegunaan orang lain. Banyakkan sedekah akan rezeki yang kita perolehi.

Sudah panjang menulis, saya sebenarnya ingin mengajak semua pembaca blog saya supaya kembali kepada fitrah sebagai manusia, selain itu tujuan asal adalah ingin mengambil langkah mudah untuk memperkenalkan tune talk iaitu salah satu syarikat telco yang menyediakan program referral untuk keuntungan kita sebagai pengguna telefon bimbit prabayar.



Jika anda ingin ketahui secara lanjut, boleh hubungi saya tanpa ada segan silu, in shaa Allah saya suka untuk berkongsi apa yang saya rasa baik untuk saya, maka baik juga untuk anda. Semoga Allah memberi masa dan ruang untuk saya bercerita kepada anda semua.

Sekian.


 
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)

 Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti

 Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah

No comments:

Post a Comment