Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Monday 31 March 2014

Dilema Ibu Mengandung : Sembelit


Alhamdulillah, diberikan rezeki oleh Allah S.W.T, sekali lagi saya mengandung. Tetapi penyakit sembelit yang telah pun bebas sebebasnya dari saya kini kembali menyerang. Sembelit penyakit? Ya bagi saya sembelit adalah satu penyakit yang menyakitkan. Baru faham bagaimana perasaan anak-anak yang mengalami sembelit terutama anak sulung saya. Ya saya ada bagi supplemen untuk mereka bagi menggalakan mereka berselera untuk makan dan membuang air besar dengan baik tetapi kekurangan minum air putih juga menyebabkan punca kepada permasalahan ini.

Berbalik kepada tajuk dilema ibu mengandung mengenai sembelit, ya saya ada banyak supplemen dan saya tahu khasiatnya adalah untuk melembutkan najis dan menyenangkan proses pembuangan. Cuma selepas disahkan mengandung, jadi supplemen-supplemen seperti ini saya hentikan seketika untuk memberi laluan rutin harian sebagai ibu yang hamil, apa yang dipentingkan adalah makanan tambahan untuk si bayi di dalam perut.

Jadi bermula hari ini, mari kita amalkan pemakanan sihat dengan makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran. Antara buah yang dibeli hari ini tetapi rupanya baru tau ibu mengandung tidak elok untuk makan nangka kerana dikhuatiri ada gas. Tetapi ada terbaca yang nangka adalah buah yang paling elok untuk hilangkan sembelit dan melawaskan pembuangan.



Tetapi adalah elok jika amalkan supplemen macam rutin sebelum mengandung kerana supplemen tidak merbahayakan kandungan. Saya amalkan pengambilan Nu clonz keluaran produk DCL.


Sekian dulu.



Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah






2 comments:

  1. mungkin kena banyakkan makan buah dan sayur.. aiza nak komen pun tiada pengalaman ini lagi..

    ReplyDelete
  2. memang kurang makan sayur skrg ni, tu yg beli byk buah utk mkn. tq aiza sudi komen

    ReplyDelete