Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Monday 24 March 2014

Ikan Pari Goreng Berlada

Assalamualaikum w.b.t,

Dah lama ikan pari dalam peti bertapa, sekarang baru ada rasa untuk masak. Selalu ikan pari orang masak, ASAM PEDAS sebab biasa tengok kat kedai makan, namun en suami tak menggemari asam pedas seperti mana saya yang sangat sukakannya.

Jadi alternatif yang saya dapat adalah dengan mengoreng biasa sahaja ikan pari dengan lumurkan ikan dengan kunyit dan garam. Goreng biasa dalam minyak.


Saya goreng pula dalam campuran cili hijau dan bawang putih untuk bagi rasa yang sedikit berempah dan lain dari ikan pari goreng biasa. Ok, saya kongsikan resepi ringkas di bawah.


Inilah dia gambar ikan pari goreng berlada hijau. Memang sangat sedap di makan, sampai bertambah nasi En suami makan. Selalunya saya buat ayam goreng berlada guna resepi yang sama, kali ini saya nak cuba guna ikan pari sebab memang ada stok ikan pari di peti.

Resepi Ikan Pari Goreng Berlada
Bahan-bahan:
Ikan Pari dipotong kecil dan dilumur dengan Garam + Kunyit serbuk
Cili Hijau ditumbuk bersama Bawang putih 3 ulas dan campur garam sikit
Bawang besar dipotong bulat 
Sos tiram

Cara-caranya :
1) Seperti yang saya ceritakan di atas, goreng ikan pari sehingga garing/masak
2) Panaskan minyak dan tumis campuran cili hijau, masukkan sedikit sos tiram, kacau dan masukkan air bila dah garing
3) Masukkan bawang besar dan ikan pari.
4) Bila dah sebati kacau, angkat dan sedia untuk dihidangkan
Sangat ringkas dan mudah, yang paling penting adalah sedap.

Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi

Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah


No comments:

Post a Comment