Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Friday 21 March 2014

Resipi Kerang Rebus

Assalamualaikum w.b.t,

Sekian lama saya tak update resipi dalam entri, asyik dengan catatan sendiri dan perniagaan saja. Banyak produk-produk baru dalam kedai saya, sampaikan ada di kalangan kawan-kawan yang bertanya produk apa yang saya jual, Jawapan saya senang saja, kedai saya adalah kedai serbanika di samping memang ada produk utamanya.

Baik, hari ini saya nak kongsikan resepi kerang rebus, banyak resepi yang anda boleh ikut bersesuaian dengan bahan-bahan yang ada di rumah anda, dalam peti sejuk dan di dapur anda. Saya juga kadang olah resepi ini ikut kesesuaian selera dan bahan yang tersedia ada,
untuk kali ini, resepi yang sangat ringkas, jom kita ketahui bahan-bahannya.

Bahan-bahan :
Kerang (tak sampai 2 kilo, hanya 1 kilo lebih saja),
Halia,
Serai,
Cili Hijau
Garam

Cara-caranya :
1) Basuh sebersihnya kerang dengan air yang banyak, ada petua di sini,rendam dengan sedikit garam dan air sebelum basuh, mudah kotoran pada kerang akan hilang.
2) Masukkan ke dalam periuk dan isi air menutupi semua kerang, masukkan garam, serai, halia dan cili. Panaskan di atas dapur.
3) Kacau sekali sekala dan bila kerang sudah terbuka, tanda kerang sudah masak dan boleh angkat dan toskan air.
4) Sedia untuk dimakan, sungguh sedap dimakan dengan pencicah. terpulang anda suka jenis apa.


Saya makan dengan sos pencicah sos cili, ada pinggan asing di bawah untuk isi kerang yang sudah sedia dibuka untuk si anak-anak yang makan sekali.

Selamat mencuba.

Untuk anda yang ingin beli pelbagai produk jualan saya, sila hubungi saya



Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah

No comments:

Post a Comment