Cari di sini

iklan

Saturday, 22 June 2013

Krim Panas berherba ……….Krim Makbul Munajat


Assalamualaikum w.b.t

 Salam hari sabtu…salam ceria..

Hari ini bangun awal-awal pagi sebelum subuh dan mandi. Terasa kesegaran dari pancutan air paip, mampu menyegarkan seluruh tubuh.

Mengikut sunnah nabi, mandi sebelum subuh adalah bagus kerana suhu air nya pada ketika itu sangat baik untuk tubuh badan manusia, ianya juga dapat menghapuskan lemak-lemak degil dan tepu dalam badan manusia. Jom mulai hari ini, niat utnuk bangun awal dan mandi sebelum subuh.

Bukan apa senang dah siap mandi teruslah ambil wuduk dan tunggu masuk subuh terus boleh solat.

Bukan itu tujuan utama untuk entri kali ini, tapi tajuk nya adalah krim makbul munajat, krim panas berherba keluaran dari syarikat bumiputra D’herbs.



Ini adalah pengalaman saya sendiri yang telah menggunakan krim makbul munajat ini semasa berpantang anak kedua. Mula-mula langsung tak kenal produk ini. Kata orang tak kenal maka tak cinta, jadi sudah kenal terus jatuh cinta. Sampai sekarang masih menggunkan produk ini dan sentiasa ada stok di rumah. 

Ceritanya makcik saya sendiri yang tolong belikan krim ini pada satu pasar Hari Jumaat di kampung. Krim lain yang dikirim, krim ini yang dibeli. Kisahnya sebab makcik dah kenal sangat dengan pakcik yang menjual barangan ini.Saya pun hanya pakai lah, mula dari pakai memang dah rasa kehangatan krim ini apabila disapu di bahagian perut, belakang badan, betis dan paha termasuk kaki, biasalah orang dalam pantang kan, mesti perlu sentiasa dalam keadaaan hangat. Siap disapu tak ada langsung rasa melekit pada badan, malah rasa panas nya boleh bertahan sampai ke petang hari lah.

Macam sekarang pun, lepas mandi pagi, saya sapu pada bahagian perut kerana bahagian tu lah agak buncit dan menonjol sedikit, memang tak ada rasa melekit dan sangat selesa. Sampai ke petang balik dari kerja pun masih terasa hangat di bahagian perut.

Bukan itu sahaja ya wahai pembaca sekalian, krim ini juga membantu untuk melawaskan, senang nak membuang.



Ok di sini saya selitkan sedikit kegunaan dan kandungan krim makbul munajat ini untuk pengetahuan anda semua.

Khasiat :
Krim panas pelbagai guna
Urutan seluruh badan
Sapuan pada perut, sendi dan otot
Sesuai untuk ibu lepas bersalin
Kegunaan luaran sahaja
Boleh digunakan sekerap yang mungkin
Tidak  berminyak dan mudah meresap
Kegunaan Seisi keluarga
Sesuai digunakan oleh lelaki dan wanita
Membantu membakar lemak dan selulit
Untuk kesan yang lebih baik gunakan bersama Jus Premium diet gold keluaran De Herbs
Tidak sesuai digunakan untuk bayi
Sesuai digunakan terkena gigitan serangga

Kandungan:
1. Halia
2. Serai
3. Limau Purut



Cara penggunaan krim makbul munajat:
1. Picit sedikit di tapak tangan, kemudian sapukan dengan sekata dibahagian yang diperlukan.
2. PERHATIAN : Makbul Munajat adalah 2 kali lebih panas,sekiranya anda pertama kali menggunakannya, sila guna dalam kuantiti yang sedikit.
3. Untuk kegunaan luar sahaja.


Ok jika berminat untuk mendapatkan, boleh hubungi saya.
Harga pasaran RM26, anda boleh dapatkan dengan harga diskaun jika anda rajin untuk menghubungi saya.

Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog : wanrokiah.blogspot.com
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Kedaionlinecikroki

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357

Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti
 
Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.