Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Tuesday 22 April 2014

Nak Duit Banyak? Nak Kaya? Jom Jemput Rezeki (Dhuha)

Assalamualaikum w.b.t,

Apa cerita anda di luar sana, terutama yang sedang membaca entri ini diharapkan semua berada dalam keadaan yang mengembirakan dan sihat-sihat belaka.

 Saya terpanggil nak kongsikan cerita ini yang mana berlaku kepada saya sendiri ada Sabtu yang lepas iaitu 19hb April 2014 di mana saya terjaga  pada awal pagi dan ada seorang kawan berpangkat adik pada saya tengah mengajak untuk bersembang, dalam bersembang itu saya tiba-tiba terajin untuk bangun dari tempat tidur dan menuju ke bilik air, ambil wuduk setelah bersihkan diri seadanya, masuk bilik solat dan tunaikan solat sunat yang mana rutin ini agak lama saya tinggalkan.

Pada pagi harinya pula, kebetulan Sabtu tersebut adalah hari saya bekerja biasa dan bila buka emel, ada kenalan menghantar emel mengenai tajuk di atas, bunyi nya lebih kurang sama. Dia ceritakan bagaimana kehidupan nya sebelum mengamalkan sunat Dhuha, bagaimana kehidupan nya bergantung sepenuhnya kepada usaha nya sendiri tanpa pernah fikirkan yang Allah S.W.T yang menentukan rezeki kita.
Gmabar hiasan dari google



Bagaimana beliau setelah mengetahui mengenai kelebihan solat dhuha untuk menjemput rezeki yang mana dirasakan begitu mudah sebelum ini yang terpaksa bekerja keras dan berusaha tanpa meletak kebergantungan kepada Allah. Rupanya apabila selalu amalkan solat sunat dhuha, dengan niat menjemput rezeki, hidup bukan saja murah rezeki tetapi hidup lebih tenang dan merasa cukup.

Maka di sini saya nak simpulkan yang jika anda seorang yang belum mula amalkan, maka amalkan dari sekarang. Ada ceritanya lagi jika anda orang yang makan gaji dan memang mengharapkan gaji semata-mata, eloklah jika berniaga sampingan dahulu untuk tambahkan kekayaan atau dapatkan duit yang banyak.Ini untuk melihat sendiri keberkesanan solat dhuha yang anda lakukan.



Kerana dengan makan gaji sahaja, kita susah atau jarang nampak rezeki yang masuk kerana biasanya kenaikan gaji setahun sekali sahaja dan ada yang dua kali setahun sepertimana saya dan kawan-kawan sekerja.


Anda nak berniaga? tetapi belum ada idea nak berniaga apa? Tiada modal dan produk/
Boleh hubungi saya untuk dapatkan sedikit penerangan atau boleh join saya sekali.



Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah






















No comments:

Post a Comment