Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Monday 14 April 2014

Hilangkan Bau Badan

Assalamualaikum w.b.t,

Info asal dari web rasmi legacy secret




 Sesiapa pun pasti tidak berasa selesa apabila terdapat bau badan di sekeliling kita samada ia berpunca daripada badan kita ataupun badan orang lain. Justeru itu, ia akan mengganggu ketenteraman dan menarik perhatian sesiapa sahaja kerana baunya yang sangat menyengat. Sekiranya kita tahu cara untuk mencegahnya dan konsisten melakukannya, bau badan terutamanya bau ketiak mudah dikendalikan. Bukan hanya bahagian ketiak yang boleh menyebabkan bau badan tetapi juga bahagian tubuh lain yang sering berpeluh dan lembap seperti pangkal paha, punggung dan kaki juga sering menimbulkan bau. Walaupun bau badan boleh dipengaruhi oleh genetik tetapi melalui penjagaan kebersihan dan sentiasa memastikan bahagian tubuh yang sering berbau sentiasa kering maka, bau badan dapat diatasi. Berikut merupakan beberapa tips untuk mengurangkan bau badan:



  • Jaga kebersihan tubuh dengan mandi dua kali sehari dan berikan perhatian yang lebih pada bahagian tubuh yang sering menimbulkan bau seperti ketiak, kaki, punggung dan pangkal paha
  •  Cukur bulu ketiak kerana ia berperanan dalam pertumbuhan bakteria terutamanya apabila tidak bersih. Pakai baju yang sejuk, menyerap peluh dan jika anda termasuk dalam golongan orang yang berpeluh secara berlebihan maka, tukarlah baju secara teratur beberapa kali sehari.
  • Gunakan antiperspirant untuk mengurangkan peluh kerana kuman tidak akan tumbuh sekiranya persekitarannya kering. Deodorant juga boleh digunakan sebagai alternatif sebagai anti bakteria.
  • Selain itu, anda juga boleh menggunakan minyak kelapa dara yang mengandungi lauric acid yang dapat mencegah bau busuk yang disebabkan kuman.
  • Ambil banyak sayur-sayuran, buah-buahan dan minum banyak air serta kurangkan makanan yang sukar dicerna seperti daging. Makanan yang mengandungi kadar sulfur yang tinggi juga perlu dikurangkan seperti bawang putih dan telur. Kurangkan makanan pedas, makanan berlemak dan minuman berkafein.
  • Berhenti merokok.
  • Stabilkan emosi, cuba rileks kerana keadaan psikologi juga turut mempengaruhi penghasilan peluh.

Ok, bagi anda yang nak beli Harum Malam yang tengah top meletup sekarang ini di pasaran, boleh hubungi saya, seperti biasa saya akan bagi disakaun bagi anda yang rajin beli dan dapatkan segala produk jualan saya dengan saya sendiri,



Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah






No comments:

Post a Comment