Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Saturday 13 January 2018

Protein untuk Kesihatan

Assalamualaikum w.b.t,

Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah,
Allah masih panjangkan umur dan beri kesihatan pada kita untuk teruskan kehidupan dan terus berkongsi di media ini.Niat tiada lain,hanya untuk membantu diri sendiri dan anda jika memerlukan.

Mari kita amalkan sarapan, makan tengahari dan malam yang sihat. Apa yang kita makan, itulah kita. ATau kita adalah apa yang kita makan. Jika masuk makanan sihat, sihatlah badan kita. Jika masuk makanan yang banyak berlemak, berminyak malah tak sihat, maka sakitlah kita, itu secara teorinya. Selebihnya Allah yang maha Kuasa untuk kekalkan dan beri kita kesihatan.

Anda boleh lihat pada gambar yang saya kongsikan di bawah.
Hanya amalkan dua produk ini sebagai gantian meal atau menu harian, anda boleh turunkan berat badan.  Selain untuk tutun berat,ia memberi kesanyang lain untuk kulit dan badan kita. Dan yang paling penting kolestrol dalam badan dapat diturunkan dan ia dapat seimbangkan gula dalam darah. 2 penyebab kepada penyakit ini yang paling digeruni iaitu kolestrol dan gula.

Boleh dapatkan 2 produk ini 010-9336935

Gantikan protein biasa yang kita ambil dari ayam, daging dan ikan kepada protein dari sumber tumbuhan seperti protein all plant atau ada beberapa perisa lagi seperti green tea,beri dan coklat.
Sekali sekala boleh nak makan protein dari sumber haiwan yang biasa kita ambil. PAstikan ia berpatutan dengan keperluan badan kita.

Untuk anda yang nak tahu lebih lanjut, bolehlah bertanya pada saya dengan hubungi saya seperti yang dah tertera di atas dan kiri kanan blog ini.

Sekian dulu.




 

No comments:

Post a Comment