Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Friday 12 January 2018

Motivasi Kehidupan

Asslamualaikum w.b.t,

Catatan di muka buku pada tahun 2015, kini datang kembali flashback.

Bagi saya, tak kisah anda nak mengata saya naik kete buruk, kete kecik, tepon lama tak canggih, tak up to date
Guna pampers anak yang murah, susu yang murah

Saya tengok orang yang bagi pampers mahal, susu mahal ke anak-anak mereka tapi anak mereka dalam sebulan berkali-kali masuk hospital, masuk wad

Alhamdulillah rezeki saya walau minum susu murah, pakai pampers murah, anak-anak saya sihat

Hantar anak ke pasti murah, Taska murah tak de standard katanya
Alhamdulillah anak-anak saya membesar dengan baik juga, kita ibu bapa yang boleh ajar anak-anak kita sendiri

Dari saya berhabis duit beli kete baru, rumah baru yang memang tak sesuai dengan poket, baik saya menyimpan

Duit itu kalu diguna memang habis licin
Baik disimpan dan ingat masa depan 

Saya ni kerja makan gaji, buat bisnes lagi nak tampung hidup bukan  untuk seorang diri tapi masih ada anak-anak, ibu dan adik-adik yang masih kena tanggung dari makan minum, pembelajaran dan lain-lain.
Ada orang yang mengata tu ambil tahu? Tiada kan?

Jadi ini hidup kita,
kita yang buat pilihan

Nak bergaya tapi papa
Atau bia nampak kuno tapi.....(sendiri fikir lah)

Jadi bila terbaca semula coretan ini, ia menjadikan saya rasa lebih tabah dalam mengharungi liku kehidupan. Memang akan senantiasa ada mulut orang yang bercakap dan mengata serba tak kena.

Maka harungi saja kehidupan kita, dalam drama kita. Jangan cuba cuba nak masuk dalam drama orang lain.

Sekian.

Kuatkan semangat dan jalan terus.

No comments:

Post a Comment