Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Sunday 16 February 2014

Aktiviti Awal Pagi di Kampung

Assalamualaikum w.b.t,

Ini lah aktiviti anak-anak lepas mandi dan bersiap semasa berada di kampung halaman saya. Seawal jam 7 dah mandi , tapi mandi dengan air panas lah bukan air paip, sejuk tu. Seawal jam 8 malam sudah tidur kepnatan kerana asyik bermain seharian, sangat penat lah tu, tu sebab awal malam sudah lentok tidur.

Si Ammar sangat suka bermain dalam bilik pak tam nya yang ada almari bercermin dan berlaci. Suka main tarik tutup laci yang ada. pas tu buat bermacam aksi di depan cermin.


Ini pula aktiviti memanjat kerusi dan turun kerusi, Biasanya dia panjat untuk tengok kambing, itik dan ayam yang ada di luar rumah. Seusia 1 tahun 3 bulan, sudah boleh memanjat dengan baik. Maka penat lah nak melayan kerenah dia yang semakin aktif.

Si Ammar bersama abangnya Si Amirul sedang menikmati suasana pagi yang sangat damai di kampung. Jendela yang menghadap sawah padi sangat memukau pandangan walaupun sawah bukan menjadi sawah lagi tetapi menjadi tempat tanaman pokok pisang, reban binatang-binatang peliharaan dan sebagainya. Zaman pembangunan  kini, tidak ramai lagi golongan masa kini yang ingin bercucuk tanam padi tetapi pelbagai alternatif lain yang dibuatya.

Udara pagi yang segar dan nyaman sangat menyegarkan. Tambahan pula musim sekarang adalah musim sejuk yang mana Kuala Krai, Kelantan pun suhu siangnya adalah 18°C.
Sekian dulu celoteh saya berkenaan pengalaman hidup di kampung bersama anak-anak. Masa ini anak-anak ditinggal di kampung bersama neneknya selama hampir sebulan. Tetapi saya pulang menjenguk sleama seminggu bersama mereka tanpa abah mereka kerana tuntutan kerja, si abah tidak ikut pulang bercuti.

Untuk anda yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang produk jualan saya dan apa-apa saja yang berkaitan dengan blog saya, sila hubungi saya.



Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah

No comments:

Post a Comment