Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Monday 6 April 2015

Turun Berat 2.8Kg dalam seminggu

Assalamualaikum w.b.t,

Sukanya bila dapat tahu yang berat kita semakin turun apabila kita berdiet secara sihat dan ada lah juga buat senaman geli-geli kata orang, bukan buat senaman mana pun, tengok orang buat senaman yang lebihnya, janji ada juga perubahan positif diri dari langsung tak ada. Dan tak perlu belanja yang besar mana pun sebab senaman depan laptop di rumah bersama anak-anak saja. Tanpa track suit baru, tanpa kasut sukan baru. Yang lain,  macam tshirt tu memang ada sentiasa. Bila bersenam di rumah, layan seluar tidur pun jadi. Janji berpeluh dan bergegar urat saraf kita dengan anak-anak sekali

Yang saya nak kongsikan di sini yang dalam masa seminggu saya turun 2.8kg kerana amalan pemakanan saya jaga, ambil nasi sekali atau 2kali sehari saja, dengan protein ikan dan ayam setiap kali itu. Seperti yang saya dah kongsikan di sini. Pastu minum pagi dan petang dengan minuman kesihatan tetapi saya hanya ambil sekali sehari saja minuman kesihatan tersebut, jadi waktu itu saya gantikan dengan makanan yang sihat seperti protein ikan dan ayam atau telur rebus dan juga sayuran dan buahan.

Tetapi apa yang saya nak kongsikan perlu diambil berat bagi anda yang sedang berdiet adalah bukan diet membuta tuli untuk kurus, untuk turun berat badan sahaja tetapi turun lemak dalam badan dan bukannya otot kerana otot penting untuk badan kita sebagai perintang kepada penyakit, kira antibodi semulajadi dalam badan lah. jadi badan tak mudah kena selsema, batuk dan demam (3 penyakit yang sangat popular di Malaysia pada zaman sekarang).

Turun 2.8kg dalam masa seminggu memang harus dibanggakan tapi sedih juga sebab bukan lemak saya saja yang turun tetapi otot sekali kerana saya tak ikut betul-betul plan pemakanan yang dibuat, masa 3hari pertama saya skip terus makan malam sebab kenyang sangat pada petang harinya lepas minum minuman sihat yang dicampur dengan oat dan kurma.

Maknanya memang berat turun tetapi otot sekali turun sebab itu saya kena selsema, sakit tekak dan kepala serentak. Selsema yang paling lama, lebih seminggu juga saya kena. Sakit kepala hilang cepat saja lepas minum minuman sihat tanpa perlu telan panadol. Jadi sekarang saya masih mengamalkan pemakanan sihat disamping supplemen yang saya ambil apabila rajin dan berkesempatan. Tetapi sekarang lebih rajin sebab nak capai target 48kg, berat ideal.

Jadi saya amalkan minum lactofiber paling kurang 1 kali sehari dan kadang kala 2 kali sehari. Sepatutnya untuk kesan yang maksima adalah 3 kali sehari semasa perut kosong sbelum makan apa-apa makanan.

Ini dia lactofiber yang diminum, April ada offer untuk belian 2 kotak


"Hidup Sihat Sebelum Jatuh Sakit"

Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages Serba Barang: Kedaionlinecikroki
Fanpages produk DCL: Stokis DCL
Fanpages  Tupperware : Tupperware

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan kanan blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah

No comments:

Post a Comment