Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Friday 6 February 2015

Kena Rotan

Assalamualaikum w.b.t,



Isu panas mengenai Menteri Pembangunan Wanita yang tak bagi ibu bapa atau guru merotan anak-anak atau pelajar. Saya nak kongsikan kisah saya semasa sekolah di sekolah rendah. Saya bersekolah di Sek. Keb. Kedai Buloh (1), pada zaman sekolah rendah, saya adalah murid yang sangat pendiam tetapi ada masanya saya selalu tak menyiapkan kerja sekolah yang diberi oleh guru, Akibatnya memang saya selalu kena denda dan ada ketikanya dipanggil ke bilik guru besar dan di situ saya kena denda rotan di tapak tangan, pedih nya hanya Allah sahaja yang tahu apabila kena pada tapak tangan kecil saya ini, masa itu umur dalam 10 atau 11 tahun. tetapi itulah pengajaran yang saya dpat dan insaf memang tak nak dan tidak akan mengulangi perkara yang sama iaitu tidak menyiapkan kerja sekolah yang diberi oleh guru.

Bagi saya kena rotan adalah rasa pedihnya hanya pada ketika itu dan terus menusuk ke dalam hati dan akal supaya tidak ulangi kesalahan yang sama. Rasullullah S.A.W sendiri, malah dalam agama Islam sendiri menyuruh ibu bapa atau guru merotan anak-anak untuk pengajaran. Bukan merotan mengikut hawa nafsu tetapi niat untuk mengajar. Sebaik-baiknya pukul di tapak tangan atau kaki ke bawah.

Jika nak tahu kesan rotan yang nipis adalah sangat pedih dan nyilu, jika dirotan dengan rotan yang tebal pula rasa kebas dan sakit juga.

Itu antara pengalaman saya kena rotan dan seingat saya belum pernah kena pukul dengan mak ayah saya dengan rotan atau saya sudah lupa, selalu kami kena sebat dengan kayu api sebab mak saya penjual kuih dan banyak kayu api yang ada di sekeliling rumah.

Sekian dulu.

Iklan keahlian Tupperware:
Dapatkan pakej keahlian tupperware hanya RM280 dan anda akan dapat sekotak besar Tupperware yang mengandungi 19 item, juga kit bag yang ada lactofiber, keychain eco bottle, tupperware b2b, product guide dan juga katalog dan TAMBAHAN dari saya hadiah besar seperti yang anda lihat dalam gambar. HANYA dengan saya saja ya, anda tidak dapat dengan stokis jika anda daftar sendiri.
Jadi hubungi saya Wan Rokiah 010-9336935






Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages Serba Barang: Kedaionlinecikroki
Fanpages produk DCL: Stokis DCL
Fanpages  Tupperware : Tupperware

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan kanan blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah




 

No comments:

Post a Comment