Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Tuesday 13 January 2015

Makaroni Daging Goreng Berkeju

Assalamualaikum w.b.t,

Alhamdulillah hari ini sama seperti semalam dikejutkan awal dan sempat memasak untuk makan pagi dan bekalkan untuk diri sendiri dan suami. Menu istimewa hari ini hasil lebihan makaroni rebus semalam untuk anak-anak, pagi ini saya masak makaroni goreng daging dan tambah keju untuk tambah lagi lemak dan saya tahu makanan sperti ini hanya saya yang suka makan, suami tak minat ala-ala western beginI.

Tapi sekarang dah kurang gemar untuk ambil gambar makanan atau masakan, jadi kali ini tiada gambar ya, ada resepi dan cara masak cara saya saja ya.

Bahan-bahan:
Makaroni rebus
Daging cincang
Bawang putih dan bawang besar cincang
Rempah kari
Garam
Serbuk lada sulah/lada hitam
Keju

Cara -cara :
1) Panaskan minyak dan tumis bawang, masukkan daging cincang
2) Masukkan garam dan rempah kari, kacau sehingga daging garing
3) masukkan makorini dan kacau, jika nak basah boleh tambah air, saya masak kering saja sebab air dari daging dan cukup,
4) bila dah hampir masak, tutp api dan taburkankeju di atas dan sekeliling nya, boleh renjiskan serbuk lada sulah di atas untuk bau yang wangi.
5) Siap untuk dimakan. Nyam Nyam sangat sedap dan limpahan keju seakan-akan pizza, saya guna keju untuk pizza.

Sekian dulu.

Iklan sekejap: Bagi anda yang nak mencari pendapatan tambahan dan ingin berada di rumah saja, boleh cuba untuk berniaga secara online, hubungi saya untuk info lanjut. Boleh juga bertanya pengalaman saya selama hampir 2 tahun mencuba berniaga online dan juga offline.

jom tambah pendapatan dengan berniaga






Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages Serba Barang: Kedaionlinecikroki
Fanpages produk DCL: Stokis DCL
Fanpages  Tupperware : Tupperware

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan kanan blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah





No comments:

Post a Comment