Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Sunday 11 January 2015

Makanan Ringan Untuk Anak: Mak yang teruja

Assalamualaikum w.b.t,

Maaflah tajuk dan entri kali ini agak merapu dan lain dari kebiasaan, sebenarnya saya sedang asah dan cari semula mood dan rutin saya menulis di blog dan bercerita berkisar isu semasa di samping bisnes berjalan seperti biasa.

Baik isu hari ini saya yang kebiasaan pada Ahad memang ada rutin tetap namun terpaksa dibatalkan kerana anak saya yang kecil tak berapa sihat, macam nak demam, dah la saya tinggalkan mereka (sekali dengan anak yang sulung) hampir seharian pada hari sebelumnya, Sabtu ada majlis makan malam syarikat saya, jadi hari ini saya terpaksa tukar rutin biasa dan batalkan apa saja rancangan luar melainkan berada bersama anak. Kebetulan pula hari Ahad si suami ada kerja luar dalam beberapa jam dan tinggal saya bersama anak-anak sajalah.

Pada petang hari bila si suami balik, kami solat asar dan bersedia untuk ke luar dapatkan sedikit barangan keperluan yang murah yang biasa saya dapat dari kedai borong berhampiran rumah. Kenapa murah? sebab saya beli santan kara yang kecil saiz 250ml dengan harga hanya RM2, sedangkan di kedai runcit serta di pasaraya harganya RM2.60, RM2.70.

Di kedai ini boleh dikatakan semua barang kering ada dijual, seperti kelengkapan dapur, sabun, alat kebersihan diri dan lain-lain, kebanyakan tauke restoran dan kedai-kedai makan pon dapatkan stok di sini.
Itulah dia brooch mickey mouse comel, di kertas antara mainan yang akan dapat dalam pek Koko harimau

Gigih mama buka pek Koko harimau untuk cari lagi brooch itu

 erbalik pada cerita makanan ringan tadi, sebenarnya si anak sulung yang bagitahu dia nak KoKo Harimau, sedangkan mama nak beli super ring @ makanan ringan lain namun tiada stok, jadi mama belikan dia Koko Harimau. Tak pernah tahu pun ada makanan sebegini. Rupanya ada permainan yang kecil di dalam jajan tersebut. Patutlah anak-anak suka.

Sekali buka satu plastik ada brooch mickey mouse yang boleh berlampu lip lap, ada pemadam dan lori serta kereta kecil. Saya tertarik dan teruja dengan brooch mickey itu lah, walaupun ringkas namun pertama kali melihat permainan atau aksesori begitu.

Sorok dari mama

Seronok dapat lip lap lampu


Si Ammar Husaini anak kecil saya pun tak nak bagi saya brooch yang dia dapat, istimewa sangat. Inilah dia budak demam untuk hari ini, demam tapi bila dapat main terus sihat, berpeluh-peluh badannya.

Sekian dulu bebelan saya untuk hari Ahad yang santai ini.

Sebelum itu, dijemput layan iklan dari saya: Ada uyang nak join ahli tupperware dengan pakej yang menarik seperti ini boleh hubungi saya Wan 010-9336935. Atau boleh tengok-tengok dulu Fan page saya di sebelah kanan, klik saja link yang ada.



Jika ambil pakej yang water filter set, anda akan dapat hadiah tambahan dari saya. Untuk anda yang cepat sahaja ya sebab terhad sahaja.







Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages Serba Barang: Kedaionlinecikroki
Fanpages produk DCL: Stokis DCL
Fanpages  Tupperware : Tupperware

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan kanan blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah



No comments:

Post a Comment