Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Wednesday 11 January 2017

Resepi Kuih Bahulu Canggih Air Fryer

Assalamualaikum w.b.t,

Biasalah barang baru mestilah mahu guna sehabisnya lah kan, kata produk canggih seharusnya lah kita gunapakai sehingga boleh. Tahu saja boleh guna untuk bakar bahulu, saya terus cari resepi mudah dan paling ringkas semata-mata nak mencuba, tetapi memang ternyata hasilnya sangat memuaskan.

Resepi Bahulu Mudah:
Bahan-bahan:
Telur 3 biji saiz A
Gandum 2 cawan
Gula setengah cawan
Esen Vanilla 1 sudu kecil

Cara-cara:
1-Pukul telur dan gula sehingga kembang, saya guna mixer saja dan yang tukang buat adalah anak sulung saya, dia memang suka. Letak terus esen vanila. Jika nak letak esen pisang pun ok juga.
2-setelah kembang, adunan menjadi putih dan pekat, saya masukkan gandum sedikit demi sedikit sehingga adunan jika diangkat dengan senduk dan dijatuhkan, elok jatuh adunannya.
3-Panaskan acuan dan sapu minyak pada acuan (saya tertinggal langkah ini), dan masukkan adunan ke dalam acuan.
4-Bakar selama 5 minit pada suhu 200 darjah Celcius. Cucuk adunan dengan lidi untuk periksa benar-benar masak ke tidak. jika tiada yang melekat pada lidi, maknanya dah masak.

Bahulu yang dibakar naik tinggi gebu

Tapi melekat sebab tak sapu minyak dulu pada acuan

Tengoklah hasilnya sangat gebu dan lembut

Ini kali kedua bakar memang melekat habis
Jangan lupa ya, saya ada jual Air Fryer Philips yang saiz XL. Ada belian secara tunai dan juga kutu. Jika berminat boleh hubungi saya 010-9336935.

  • AirFryer’s patented Rapid Air Technology uses a unique combination of fast circulating hot air and a grill element to fry food without additional oil
  • Less fat, less smell, easy to clean
  • More power - 2100 W
  • Rapid Air technology
  • 1.2kg cooking capacity
  • Digital touch screen
  • Up to 80% less fat!*


Sekian dulu ya.

No comments:

Post a Comment