Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Saturday 19 July 2014

CERITA CHOPPER TUPPERWARE

Assalamualaikum w.b.t,

Dah lama saya nak bercerita mengenai chopper yang kini telah menjadi sebagai alat dapur yang paling saya sayang kerana memudahkan kerja saya dan merapatkan hubungan saya dengan anak sulung lelaki. Walau baru berusia 4 tahun namun Amirul Hakim sudah pandai dan rajin menolong mama memasak di dapur. Jadi sekarang kerja-kerja untuk kisar bawang, cili atau buah-buahan serta bahan lain seperti daun pandan, tomato dan sebagainya menjadi tugas rutin Amirul hakim

Setiap kali nak mula memasak, saya akan sediakan bahan untuk kisar dan Amirul Hakim akan gunakan turbo Chopper dari Tupperware dan kisarkan semua bahan tersebut hingga hancur.

Ini saya nak cerita bagaimana yang saya boleh beli turbo chopper ini walaupun harga nya mahal juga lah walaupun beli dengan harga ahli masih 3 angka juga.
Ini sebab dah dua kali buat parti tetapi orang atas lupa bawa chopper ini. Jadi itu yang menambahkan semangat saya untuk dapatkan nya. Rupanya sangat bagus dan elok menggunakan chopper ini kerana jimat masa dan elektrik. Sekali boleh tarik macam itu saja pun dah hancur bawang dan bahan tumis. Sekarang memang setiap hari saya menggunakan chopper ini
Tambah-tambah di bulan puasa memang setiap hari memasak dan menggunakan chopper ini.

Gambar di bawah pula adalah saya lakukan sesi demo turbo chopper semasa rehat di tempat kerja. Biasa bulan puasa memang ramai rakan sekerja menghabiskan waktu rehat untuk tidur dan rehatkan badan dengan baring di surau. Namun kadang-kadang kita tukar dan buat aktiviti berfaedah dengan kongsikan kebaikan produk. Apalagi jika bukan turbo chopper.

Mari kita saksikan.


Saya menggunakan daun pandan untuk sesi demo hari ini, memang hancur lumat dikerjakan oleh mereka menggunakan turbo chopper. Ada beberapa rakan yang sanggup menjadi model dan cuba jaya produk ini. Lepas cuba, sila beli ya, memang seronok kan.

Bawah pula gambar bawang yang saya masak dan ada model sekali Amirul Hakim yang selalu tolong mama memasak di dapur. Dulu masa guna lesung batu pun dia dah rajin tolong tumbuk dan sekarang kerjanya menjadi makin mudah dengan menggunakan turbo chopper ini. Saya masak lemak ketam, permintaan anak saa, Amirul Hakim.


Ini lah gambar chopper nya. Kecil molek tetapi sangat berkuasa, sesuai untuk kegunaan rumah dan boleh dibawa untuk travel, senang.


Gambar daun pandan yang belum dikisar, harus potong dulu kecil-kecil, sama seperti bawang, harus potong kecil-kecil untuk mengelakkan mata chopper tersekat.

Selepas diputar dan ditarik tali chopper ini oleh pencuba yang sukarela, akhirnya


inilah hasil yang diperolehi. memang hancur dikerjakan. Boleh lah digunakan untuk memasak kuih cara manis atau pelbagai kuih yang lain, sangat sesuai bulan puasa begini.



Sekian dulu dari saya
Jangan lupa jika teringin nak dapatkan chopper ini, boleh lah hubungi saya. Harga pasaran chopper ini RM135. Jika tak silap saya tahun lepas RM129 sahaja harga dia. Jangan sampai melambung naik lagi dan masa itu baru anda nak beli, rugi tau.


Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan kanan blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah


No comments:

Post a Comment