Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Thursday 23 January 2014

Baiki Kereta

Assalamualaikum w.b.t,

Rasanya dalam minggu ini asyik bercerita mengenai kereta saja, maklum sajalah bila dah masuk 6 ke 7 tahun menggunakan kereta yang sama, mesti ada benda yang perlu dibaiki sana- sini, banyak yang sakit nya.

Bermula dengan lampu kereta yang tidak menyala, rasa macam malap saja. Rupanya bila diperiksa sudah padam terus. Padahal suami saya bawa balik kampung, boleh pula lepas sekatan jalan raya, Polis tak periksa betul betul dan tidak perasan ke? Kemudian tingkap yang auto tidak berfungsi dengan baik. Bila mekanik periksa rupanya getah nya di tepi-tepi perlu ditukar dan dua tingkap lagi perlu ditukar sistem suis nya yang mana berharga lebih dari RM100. Dalam RM150 rasanya tetapi saya tak tukar kerana nak potong kos membaiki lagipun tak berapa penting lagi buat masa sekarang.  Yang tukar getah itu hanya RM75 saja, agak mahal sekali dengan upah. Tapi memang daif sangat, maka memang perlu ditukar segera.

Selepas itu apa lagi, al maklum berada di kedai aksesori dan radio pula memang rosak, tak ada peluang untuk baiki lagi. Ini juga saya sudah pusing dan bertanya banyak kedai yang mengatakan memang radio saya tiada rezeki untuk dibaiki lagi. Nak tak nak kena tukar yang baru juga. Saya ambil yang paling murah. Asal kedengaran lagu dan suara sudah cukup, boleh mainkan CD dan bonus di sini boleh guna USB. Jika anda pembaca masih ingat entri yang lepas saya ada bercerita perihal radio kereta saya yang rosak.

Jom kita layan dulu gambar-gambar semasa sesi mekanik sedang membaiki kereta saya.

Proses mentebarai radio kereta ku


Radio lama dah dicabut

Servis sekali lah, tukar minyak hitam dan segalanya

Alang-alang dah duk kedai aksesori kita kasi cuci mata, eh lampu kereta

Tu dia, kilat lampu dia, macam ni baru menyala terang matanya

Kita cuba tengok dulu bunyi dia ok ke tidak

Proses menukar bateri yang baru

Konon pada awalnya hanya tukar rubber @ getah pada tingkap kereta

Radio sudah berfungsi dengan elok, berbunyi sudah


Sekian dulu entri kali ini, sekadar sedikit perkongsian yang boleh dikongsikan sepanjang kejadian saya membaiki kereta dan servis sekali.
Semoga boleh diambil dan dijadikan rujukan bagi yang sedang mencari maklumat mengenai kereta, untuk baiki dan sebagainya. Semua sekali boleh saya kongsikan kos dia hampir cecah 1 ribu tapi belum sampai lah.

Ok, seperti biasa, sila hubungi saya bagi anda yang berminat nak membeli barang jualan saya.



Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah



No comments:

Post a Comment