Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Monday 1 December 2014

Penutup Semalam : Permulaan Hari Ini

Assalamualaikum w.b.t,

Saya nak kongsikan sesuatu yang berharga yang mana datang dari pengalaman saya sendiri. semalam adalah penutup Bulan November dan Hari ini sudah bermula bulan baru Disember. Walau kita cuba elak pun ia masih berlaku dan takkan boleh disekat.  Apa yang saya cuba nak cerita semalam adalah waktu yang agak getir bagi seorang peniaga yang mengear Dateline Tarikh Penutup atau dipanggil closing, macam nak tercabut nafas dan hampir tersungkur rebah.

Mengikut pengalaman saya ini kali kedua berlaku pada saya di malam hari hampir nak cecah jam 12 malam pun masih mengatur strategi dan guna pakai apa yang ada.  Nasib baik disaat akhir pun masih ada yang nak membantu dan tidak membiarkan saya tersungkur rebah. Ya memang kita tak boleh mudah menyerah dan berputus asa selagi ada masa, namun jika kita sudah sedaya upaya berusaha tetapi masih tak dapat capai apa yang dikehendaki maka kita berserah pada Allah yang Maha Kuasa saja. Mujurlah serahan kita didengari dan ada yang datang bantu di saat-saat begitu.

Antara kata-kata semangat yang membangkitkan saya kembali
"Nak capai kejayaan begini, nak naik ke tahap ini bukan senang, sikit lagi nak capai kejayaan,
Bak kata orang mencangkul untuk mencari punca air tinggal 5m saja lagi namun kita dah berhenti menggali, sedangkan jika kita teruskan menggali pasti punca air itu akan menjadi milik kita.

Kenang balik bagaimana susah nya nak capai kejayaan hari ini,
Hargailah usaha yang dah berpenat lelah sebelum ini
Jangan fikir lagi yang akan mendatang kerana yang itu kita belum nampak, usaha dulu yang dah ada di depan mata"

Kata-kata itu memang menusuk ke hati saya dan saya rasa memang cukup penat sbelum ini jadi tinggal sedikit saja lagi kejayaan untuk diraih, maka kenapa harus saya berhenti? Saya teruskan usaha.

Jadi hari ini permulaan dah jadi pengajaran buat saya, jangan buat kerja di akhir penghujung namun mulakan di awal permulaan. Usaha dan terus usaha, Selagi ada masa yang panjang. Jangan terlalu senang diulit lena yang panjang. Jangan terlalu selesa berehat.

Iklan permulaan Bulan Disember
Dijamin MURAH, Berkualiti dan berbaloi untuk bayaran anda
Jom hubungi saya Wan Rokiah 010-9336935

OFFER yang jarang ada, jom grab segera

Sangat cantik dan mewah untuk hadiahkan atau jadikan koleksi sendiri

Sangat berbaloi beli sebab ada gift box: Mudah nak kasi gift wedding, home warming









Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages Serba Barang: Kedaionlinecikroki
Fanpages produk DCL: Stokis DCL
Fanpages  Tupperware : Tupperware

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan kanan blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah



No comments:

Post a Comment