Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Wednesday 22 June 2016

Telefon Dah Baik Pulih

Asslamualaikum w.b.t,

Memang dah lama draft entri ini dan nak ceritakan mengenai telefon smart yang dah siap baiki, kerana mudah untuk dirujuk apabila diperlukan. Jadi hari ini, saya habiskan karangan saya untuk entri ini sebagai catatan penulis.

Melayang RM280, ori punya katanya. Jika yang local atau ap hanya RM230 sahaja. Seperti yang diberitahu, telefon smart ini rosak MMC. Bulan Disember 2015 dah rosak, HP off dan mati terus, langsung tak dapat ON,katanya rosak IC, maka tukar yang original lebih dari RM300, guna 5 bulan, jadi lagi sekali HP mati tapi boleh hidup,akan keluar pada skrin Samsung Note Galaxy dan hang begitu sampai lah kita off kan semula baru padam semula. Jika tak , HP akan panas.

Nak ke tak nak disebabkan nak guna, maka hantar baiki kedai yang sama, walaupun rasa dalam hati nak beli hp baru saja sebagai ganti. Tetapi disebabkan dah pre-order note 5 yang dijangka sampai lebih kurang buan Jun ini, maka tahapkesabaran untuk beli hp baru dapat ditahan.

Dan dalam masa yang smaa, memandangkan saya ini bukan sekadar guna smartphone untuk  hal persendirian tetapi untuk semua urusan perniagaan yang tak seberapa ini, maka keperluan itu sangat-sangat terdesak. Walaupun saya ada install perisian whatsapp di laptop tetapi penggunaannya sangat terhad. Maka nak atau tak nak, saya sambarlah sebiji hp baru berjenama ding ding, anda boleh google jenama hp ini jika nak tahu lebih lanjut.

Kenapa saya berani sambar hp ding ding ini, kerana kedai yang baiki hp saya yang dalam masa yang ama jual hp baru juga selalu duk promosikan dan pujuk saya beli hp ding ding ini dengan beritahu kelebihannya. Sebab kedua kerana kawan setempat kerja dah pun beli hp ini dan guna hampir setahun tanpa ada masalah, malah hp ini kebal. Macam promoter pula saya ya. Jadi saya beli lah. Dan saya beli ia di web lazada sebab harganya sangat murah dari kedai, walau kena menunggu sebentar.

Berbalik kepada hp yang dah baik pulih, sedang elok hari yang saya ambil lepas baiki, hp suami pula yang mati tanpa signal. Telefon ienovo, yang baru guna tak sampai 2 tahun. Maka telefon yang baru baik pulih digunapakai oleh suami kerana saya rasa sayang pula hp baru ding ding ini sebab memorinya besar 64gb dan ada lagi 8gb memori kad berbanding Note 1 saya yang lama hanya 16gb sahaja.

Sekian dulu lah catatan saya.
Maaflah tiada gambar untuk entri ini, mood tak berapa rajin nak upload masuk.

Seperti biasa, bagi yang nak beli produk jualan saya, sila berbuat begitu dengan hubungi saya ya.

Sila hubungi saya seperti di bawah bagi anda yang ingin membeli sebarang produk jualan saya,
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog DCL : http://sihatdancantikdengandcl.blogspot.my/
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah


No comments:

Post a Comment