Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Thursday 2 June 2016

Mi Bihun Pasta Home made dengan Noodle Maker Noxxa

Assalamualaikum w.b.t,

Lamanya saya tak kemaskini saya punya blog dan muatkan dengan entri yang bersemangat dan baru untuk pembaca semua, serius saya tengah sesuaikan diri untuk ambil masa dan luangkan di sini, supaya setiap yang saya kongsikan memberi manfaat untuk pembaca dan juga kembali kepada diri saya.

Kali ini saya nak kongsikan bagaimana cara membuat mi, pasta atau bihun homemade.
Apa saya buat dan guna resepi yang amat mudah, cuma tukar acuan saja dan bahan yang berbeza hanya kunyit. Contoh untuk buat mi kuning memang resepi yang sama, tapi saya tambahkan kunyit untuk bagi warna kuning lebih. Jadi kita punya home made noodle/pasta ini tak guna sebarang pengawet dan pewarna. Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang mementingkan kesihatan untuk anak anak dan keluarga.




Resepi
(saya memang buat separuh adunan dari kebiasaan)
100gm tepung high protein (setengah cawan yang diberi khas masa beli Noodle Maker)
100gm tepung gandum
65ml air (guna separuh cawan untuk sukat air-juga diberi masa beli Noodle Maker)
sedikit minyak zaitun dan garam halus

Caranya:
Masukkan tepung dan garam ke dalam adunan
jika nak kuning,masukkan sedikit kunyit
Kemudian tutup bekas Noodle Maker
Pasangkan suis dan masukkan air sedikit demi sedikit termasuk minyak zaitun tadi
Adunan akan auto keluar dari Noodle Maker setelah adunan sebati
Ini yang canggih sangat dengan Noodle Maker Noxxa ini, saya yang tak pernah buat pun tau dan boleh buat mi/bihun/pasta sendiri yang juga menjadi kesukaan saya dan anak-anak.

Bagi anda di luar sana yang teringin dan berminat sangat nak beli Noodle Maker Noxxa ini, jangan segan silu untuk hubungi saya.
Dan berita baiknya, bukan saja pelbagai jenis mi dan pasta yang boleh dibuat tetapi maruku, semperit, tat nenas juga boleh dibuat dengan Noodle Maker ini. Sangat bernilai untuk beli 1 dan guna sendiri di rumah.

Sila hubungi saya seperti di bawah bagi anda yang ingin membeli sebarang produk jualan saya,
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog DCL : http://sihatdancantikdengandcl.blogspot.my/
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah




No comments:

Post a Comment