Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Tuesday 5 August 2014

Menu Jamuan Raya Nasi Arab Al Bayt

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah sudah lama meninggalkan penulisan di blog kerana cuti beraya, sibuk sana sini. Sebenarnya memang tengahcari balik mood dan keinginan untuk berkongsi dengan pembaca sekalian. Seronok beraya di kampung walau menempuh jem yang lama sepanjang perjalanan untuk sampai ke kampung halaman. Kampung saya di Kota Bharu dan suami pula di Machang, dua-dua kami berasal dari Kelantan, jadi tak susah mana bila raya, sejalan saja.

Baik bercerita mengenai menu masakan dan jamuan raya terutama pada awal hari raya, Hari Raya pertama dan Kedua, memang masing-masing tengah meriah dengan pelbagai masakan tradisi, tak kurang hebatnya tahun ini ramai yang menghidangkan hidangan nasi arab untuk keluarga dan tetamu yang datang. Kebiasaan yang dihidang, nasi dagang di pagi raya namun pada tahun ini ramai juga yang berubah angin, maklum lah nak masak nasi arab zaman sekrang tak sesusah mana dengan adanya Nasi Arab segera Al bayt. Ada 4 jenis nasi aran, boleh pilih yang mana suka dan masakkan sahaja. Cukup mudah.




Memang abang ipar saya dari Johor ada minta saya masakan Nasi Arab di pagi raya tetapi kali ini pusingan atau giliran saya beraya di kampung saya dulu, jadi saya ingat raya kedua akan masak, semua bahan dah sedia dan tinggal siap-sia di rumah mertua. Tetapi rezeki abang ipar sebab adiknya yang beraya di rumah yang sama masakkan nasi arab di pagi raya. Hilang lah kempunan beliau.

Untuk raya tahun depan mungkin akan masak kan lagi Nasi Arab ini jika berkesempatan. Baru meriah raya dengan versi makanan yang berbeza dan senang untuk dihidangkan bila ada tetamu yang datang bertandang raya ke rumah.

Bagi anda yang nak cuba atau nak ulang beli nasi arab dengan saya, boleh lah hubungi saya untuk dapatkan segera. Sepanjang saya bercuti memang banyak masuk order untuk mereka dapatkan stok nasi arab, namun stok di tangan saya licin. Betapa hebat penangan Nasi Arab Al bayt.




Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan kanan blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah

No comments:

Post a Comment