Cari di sini

iklan

Saturday, 21 June 2014

Cerita Sabun Marine Essence@ Sabun Ketiak @ Sabun Hijau Wangi

Cerita Pertama
Sebenarnya pagi ini nak bercerita tentang mandian sabun marine essence yang saya sendiri telah cuba dan gunakan. Memang betul kata yang selama ini saya dengar mandi aura dengan garam buluh akan membangkitkan aura positif dalam diri. Syyyy Syyy aura negatif sila pergi jauh-jauh.



Lihat saja walaupun sudah jam 7.00pagi saya masih di dapur dengan lengkap berpakaian kerja sedang menggoreng ayam kunyit untuk dimakan sebagai sarapan pagi dengan suami tersayang. Sempat lagi tumbuk awas (bawang putih, merah dan cili hijau) untuk dimasak dengan ayam kunyit tadi. Betapa positif nya saya pada pagi ini. Jika tidak, kebiasaannya jam 7.00pagi saya akan siapkan diri dan anak-anak untuk dihantar ke Taska, Pasti dan saya sendiri untuk ke tempat kerja.


Cerita balik tentang mandian sabun marine essence, antara khasiat yang anda akan dapat
  Gabungan Unik Ramuan Semulajadi dan Botani
Tanpa Sabun
Tanpa Paraben
Tanpa SLES
Mineral yang Bermanfaat
Anti Bakteria
Anti Oksidan yang Hebat
Haruman Aromaterapi yang Menyegarkan




Untuk pembelian: Boleh hubungi 010-9336935
Satu botol RM33 (250ml) 


 Cerita Kedua
.......... Tips Jimat............
Rasanya rata-rata telah tahu akan kehebatan atau sudah kenal apa itu sabun cerah ketiak bukan?
Bagi yang belum kenal, ia adalah sabun Marince Essence.

Sabun ni agak besar, kecil sedikit dari tapak tangan orang dewasa


Sekotak ada 3 ketul


Kali ini isunya adlah bagaimana nak jimat sabun cerah ketiak ini kerana sabun ini bukannya murah. jadi sangat perlu untuk jimat dan tahu cara untuk pastikan ia tahan lama, supaya tidak membazir.

Caranya adalah

1. Potong kecil-kecil, 
Ada yang suka potong 3, ada yang potong sekecil-kecilnya (saya la tu)  bukan apa, untuk bagi orang lain merasa sama, bagi sampel, sebab pengalaman saya bila kita bagi rasa dan sampel percuma baru berdesap orang datang beli. Ada juga yang beli bila saya potong kecil-kecil tu, tak untung lah kita, tapi tak apa..daripada bagi free semua kan.

2. Simpan dalam bekas kecil yang bertutup
Ini penting untuk pastikan tiada sumber air yang boleh mencairkan sabun dengan cepat. Rugi kita kalau sabun itu mencair begitu saja tanpa kita guna semaksima mungkin. Bukan murah wei sabun ni. Boleh gunakan pakai bekas terpakai yang kita beli dadih, soya atau apa-apa tu. Rasanya semua tahu bekas tu kan.

3. Jauhkan dari sumber air.
Seperti perkara no 2 tersebut, samalah juga ni pun, jangan letak di sinki atau atas rak terus tanpa ada perlindungan seperti bekas tertutup. terutama di dlam bilik air yang ada air pancut. Sebab kita tidak sedar, pancutan air akan membasahi dan terkena pada sabun.

4.Sapu pada bahagian yang perlu sahaja.
Dah namanya sabun ini untuk cerah ketiak dan tempat-tempat tertentu, bagi mereka yang tiada masalah badan berjerawat, boleh guna cara ini. tidak perlu sapu atau gosok ke seluruh badan tetapi memadailah hanya di tempat-tempat tertentu shaja. Bagi yang berjerawat di muka, boleh guna di muka sahaja. Ini untuk pastikan sabun lambat habis.

dah namanya pun tips jimat sabun. Ok selamat beramal...eh selamat praktik.

Cara lain jika tak nak jimat, untuk  tak rasa sabun ni mahal, maka buatlah bisnes macam saya. Promosikan atau kenalkan pada kawan-kawan, bercerita pada mereka akan produk ini. Mana tahu boleh laku sekelip mata sahaja.

Bagi mereka yang berminat nak mencuba keberkesanan sabun ini, boleh hubungi saya 010-9336935

Cerita 3


Produk Hari ini adalah sabun cerah ketiak atau Marine Essence Bar yang kini Hangat di Pasaran




Bar Kecantikan Marine Essence dirumus khas untuk menyihatkan, melembapkan dan meremajakan kulit. Ia diperkaya dengan antioksidan dan minyak asli untuk memberikan manfaat yang terbaik untuk kulit anda.
Bar kecantikan Marine Essence memanjakan kulit anda sambil menghidratkan dan melembutkannya. Kulit terasa selembut sutera apabila disentuh.
Diinspirasi daripada bentuk organik kerang laut dengan haruman yang menawan, Bar Kecantikan Marine Essence pasti merangsang anda menggunakannya setiap hari!





BAHAN2 UTAMA/ KELEBIHANNYA:


Garam Buluh
- Sumber kaya dengan mineral dan antioksidan untuk kulit.
- Anti-bakteria, anti-alergi, anti-keradangan.

Pheno-SFE TM (Ekstrak The Pu-erh)
- Terkenal dengan antioksidan dan sifat-sifat pemulihan untuk menghapuskan radikal bebas yang berbahaya daripada merosakkan sel-sel kulit. (Anti penuaan)
- Memperbaiki dan memperbaharui sel-sel kulit dengan menjaganya agar tetap sihat dan muda untuk masa yang lebih lama.
Ekstrak Liquorice
- Mengurangkan perubahan warna kulit dan bintik-bintik hitam.
- Mencerahkan pigmentasi kulit.
Minyak Tea Tree
- Anti-bakteria, anti-kulat.
Vitamin E
- Antioksidan, anti-penuaan.
- Menyembuhkan kulit yang bermasalah dan rosak dengan berkesan.
Gliserin
- Tidak mengeringkan kulit. Sebaliknya, ia menarik kelembapan daripada udara ke dalam kulit
  Merupakan pelembap kulit yang  terbaik.
Aloe Vera
- Kebolehan untuk menyembuhkan dan merangsang pembaharuan sel-sel kulit pada kulit yang bermasalah.
CARA PENGGUNAAN:
Basahkan sehingga berbuih. Kemudian sapukan kepada kulit. Bilaskan dengan air sehingga bersih.
PENYIMPANAN:
Simpan di tempat dingin dan kering. Letakkan di tempat yang kering selepas digunakan

 

Berminat???
Boleh hubungi


Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog : wanrokiah.blogspot.com
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Kedaionlinecikroki

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357

Sila sertakan bukti pembayaran 
(masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.