Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Friday 13 June 2014

RESIGN?

Assalamualaikum w.b.t,

Bila terdetik di hati dan keluar di mulut nak resign kerja
Suami pula bagi green light suruh resign juga

Tak tahu nak digambarkan perasaan

Saya memang respect dengan suami yang benarkan isteri di rumah, jaga keluarga dan rumah tangga

Memang itu yang sebenarnya tugas real seorang isteri, ibu dan perempuan

Ya Allah Kau yang Maha Besar
Kau sajalah tempat mengadu


Itulah yang saya update di wall facebook milik saya pada pagi tadi. Sebab itu yang terdetik dalam hati, tetapi lepas solat subuh, saya duduk termangu memikirkan semula perbualan kami suami isteri pada malam semalam. 

Perasaan takut dan khuatir ya memang ada tetapi bila memikirkan yang rezeki itu milik Allah, di mana-mana saja kita berada pasti ada rezeki dari-NYa janji kita sebagai hamba buat saja kerja yang Dia Suruh, pasti akan dibayar gaji.

Mengapa saya boleh mengeluarkan perkataan resign atau berhenti kerja adalah kerana saya sudah tawar hati untuk membuat kerja-kerja di pejabat. Melihat suasana di tempat kerja pun menjadi punca utama untuk saya resign. Semua yang saya nampak adalah dosa. Serba tak kena dalam diri ini.

Bukan nak kata yang saya ini seorang yang sangat baik dan tak berbuat dosa namun deria keenam saya mengatakan yang saya harus berhenti dari semua ini, jauhkan diri dari sebab musabab untuk membuat dosa. Saya sedang berusaha untuk menjadi lebih baik sehingga dijemput kelak.

Masya Allah, Subhanaallah besar sungguh kuasa Mu ya Allah, Aku dapat merasakan aku adalah orang-orang yang terpilih dan akan menjadi kesayangan Mu jika aku mengikut suruhan Mu.

Apa yang ditakuti, itu patut tolak tepi dan jauhkan dari pemikiran.

Mungkin sudah tiba dan saatnya. 

Maaf ya pembaca blog saya, saya agak beremosi pada tika ini, sudah lama saya tak tinggalkan coretan peribadi di sini.

No comments:

Post a Comment