Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Monday 18 March 2019

Nasi Himpit Noxxa

Assalamualaikum w.b.t,

Kebetulan hari cuti dan niat nak masak Nasi bubur untuk si Amin. Jadi saya ambil 1 pot beras dan basuh bersih. Saya gandakan dua air dan masuk kan ke dalam periuk noxxa. Saya set kan 20HP bermakna 20minit dengan tekanan tinggi.

Bila dah siap, periuk akan berbunyi bip bip bip dan inilah masanya untuk Off kan periuk dan lepas kan wap melalui tombol periuk. Nasi masak elok dan saya ceduk ke dalam bekas freezer mate yang dah dilapik Plastik sambil tekan rata Nasi ke dalam bekas.

Ada lebihan sedikit, Saya tinggalkan untuk Si Amin dan yang lain memang di jadikan Nasi himpit. Simpan dalam peti semalam an.

Dan paginya boleh dipotong elok. Cantik kejadiannya. Saya guna beras Faiza. Sedap dimakan dengan kuah kacang.



Gabungan yang menjadi
Anda boleh la mencuba ya. 

Mulai Mei tahun ini  Periuk noxxa versi baru akan berada di pasaran dengan harga baru dan fungsi tambahan yang baru juga. 

Jika anda berminat, boleh lah hubungi saya 0109336935 memalui what Apps atau call terus. 

Sekian.

No comments:

Post a Comment