Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Saturday 9 March 2019

Cerita Lama

Assalamualaikum w.b.t 

Saya pernah tulis cerita ini pada tahun 2016 di laman muka buku dan sekarang ulang tayang. Bila saya baca dan berulang kali memahami, Saya sebak. Ya inilah saya. Impian saya dari dulu.

Yang tak boleh duk diam dan buat 1 kerja sahaja. Mesti nak buat dan buat.. Mesti nak kongsi dan kongsi. Inilah saya.

Ceritanya :

Ada kawan saya berkata
Dah dah la kiah baik ko kerja saja, fokus pada kerja,
Tak yah dah lah bisnes2 nim
Sian aku tengok kau
bergegas situ sini
Gaji pon ok kan

Ya gaji tersangat OK selagi bos mau kau
jika bos dah tak nak lagi atau syarikat bagi kata putus bye2-maka nya?

Jika fikir nak rehat, nak tenang-tenang saja tanpa usaha tambahan, memang boleh tapi tak ke mana,

Sekarang kita nak kesian diri kita atau kita nak cuba capai lebih dari apa yang kita dah ada, ilmu yang kita dah ada, ada baiknya dikongsi, bisnes yang kita buat selagi dapat bantu ramai orang, maka gunakanlah, kadang kita tak nampak itu semua adalah sedekah, dan ada imbuhan pahala disebaliknya
Nak pahala bukan sahaja duk surau/masjid mengaji dan beribadah tetapi ada banyak perkara lagi jika ia benar-benar memberi manfaat
Allahu, selagi hayat dikandung badan, selagi ada kudrat untuk berbakti
ya akan saya teruskan

Ayuh geng, ayuh sahabat jika ingin bersama menyumbang tenaga dan akal fikiran

Sebab itu apa yang kita tulis, Semoga bukan untuk diri kita sahaja tapi untuk Motivasi kan diri orang lain juga.

Sekian dulu.

No comments:

Post a Comment