Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Thursday 24 December 2015

Bantu Mereka yang Memerlukan (GCTEA)


Assalamualaikum w.b.t,
Alhamdulillah seharian semalam melalui hari yang sibuk namun Berjaya melepasinya. Apa yang saya dah ceritakan di laman muka buku saya, saya ingin bercerita dengan lebih panjang dan jelas lagi di blog saya ini. Ceritanya Bantu mereka yag memerlukan dengan GCtea, teh penyekat gula yang saya memang ada guna di rumah dan telahpun menjadi ahlinya.

Kisahnya begini, saya memang rasa sangat kasihan dengan mereka yang kena penyakit kencing manis dan darah tinggi. Jika boleh saya sekarang ini tak nak dengar langsung akan 2 penyakit ini, macam dah anti sangat apalagi dengan orang-orang yang terdekat dan yang dikenali. Sebab itu sebolehnya saya ingin tegaskan, wahai manusia di muka bumi ini terutama umat Islam, jagalah kesihatan anda, hiduplah secara sihat, makanlah secara sihat. Janganlah kita amalkan cara hidup dan terutamanya pemakanan yang menjadi punca utama kepada penyakit 3 serangkai iaitu kencing manis, darah tinggi dan jantung tersumbat.

Balik dari kerja petang semalam, jiran saya panggil saya dan ada borak panjang mengenai serba sedikit kisah dan jemputan pada hujung minggu nanti. Terkeluar juga cerita yang anak saudara beliau, yang lebih kurang umurnya dengan saya,dalam 30an dah kena hampir potong kakinya disebabkan mengidap penyakit kencing manis. Tetapi anak saudaranya tak nak dipotong kaki dan lari dari Hospital Serdang. Masya Allah, memang saya tak sangka ‘along’, nama gelaran anak saudara jiran yang juga tinggal berdekatan kawasan perumahan saya ini mengidap penyakit begini kerana pada mata kasar saya, Nampak dia sihat dan susuk badan tak ada lah ‘gemuk’ nampaknya. Tapi itu lah pandangan mata sering menipu, yang betul dan hakikatnya tidak sama. 

Jadi sebagai alternatif saya bagi beberapa sachet GCTEA untuk digunakan oleh jiran saya ini untuk minum dan juga kepada ‘along’ untuk mengurangkan kadar bacaan gula dalam darah dan semoga sembuh dari penyakit berbahaya ini.

Sebenarnya memang saya ada amalkan GCTEA ini tetapi bukan setiap hari kerana dalam masa yang sama saya amalkan minum green tea panas yang saya jual dari Nature Care produk Tupperware Brands. Saya memang dah agak sedar dengan perkara kesihatan ini setelah Allah bukakan pintu hati saya. Terima Kasih Allah dan terima kasih juga bekas jiran saya yang dah jadi kawan karib buat masa ini, Allah jadikan beliau orang tengah dalam mengubah cara pemakanan saya yang meangkumi juga cara hidup orang Islam. Kita makan untuk hidup, bukan hidup untuk makan.

Jika anda ada di kalangan keluarga dan saudara terdekat yang terkena kencing, cubalah, bagilah GCTEA ini kepada mereka, bantulah mereka.

Jika tak tahu mana nak cari GCTEA ini, boleh hubungi saya. Saya juga salah seorang agen GCTEA.

Bagi kita yang sihat pun, amalkan minum GCTEA, elok tau

Gambar: dari google



Sekian dulu,

Sehingga berjumpa semula esok  @ lusa ya.
Sila hubungi saya seperti di bawah bagi anda yang ingin membeli sebarang produk jualan saya,
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935

Facebook : Wan Rokiah

No comments:

Post a Comment