Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Sunday 31 December 2017

Beg Sekolah Anak

Assalamualaikum w.b.t,

Duduk tak duduk dah nak.masuk tahun baru 2018 dan sesi persekolahan baru akan muncul tak lama lagi. Mak ayah dah belikan beg sekolah anak ke?

Saya ada up iklan kat FB dan ramai juga kaum ibu yang mesej sata bertanyakan beg sekolah jualan saya. ALHAMDULILLAH, syukur pada Allah.

Sebenarnya ikut pengalaman saya sendiri sebagai ibu kepada anak yang bakal berumur 8tahun bila buka sesi persekolahan baru nanti, beg sekolah menjadi agenda penting untuk saya. Biasa 2 beg diperlukan untum sesi pagi iaitu sekolah agama dan sesi petang sekolah kebangsaan.

Alhamdulillah saya buat pilihan bijak tahun lepas dengan membeli dan bagi anak guna beg jualan saya ini.

Saya berminat nak beli setelah baca dan tengok sendiri video kanak-kanak yang menggunakan beg impact jualan saya sekarang, yang mana tahan bertahun tanpa lunyai. Kotor sedikit itu biasa tapi dari segi ketegapan dan zip serta kainnya masih kukuh, tiada koyak.

Jadi saya beli dan bagi anak pakai, memang puas hati. Sebelum beli beg ini, (lambat beli sebab harganya boleh tahan), saya dah beli beg ultraman biasa yang harga lebih kurang RM40-RM45. Lepas itu anak merengek nak beg yang ada tayar sebab terpebgaruh dengan kawan-lawan. Saya memang tak beli beg tayar sebab harga pon agak tinggi tapi bapaknya belikan untuk anak. Pakai berapa hari saja, boleh kira dengan jari tapi lepas itu menolak tak mahu guna lagi sebab berat.

Jadi saya ambil keputusan bijak terus pesan beg impact dan bagi anak pakai. Alhamdulillah 1 tahun  berlalu sesi persekolahan, beg langsung tak terjejas, tak leto (kata orang kelantan). Jadi boleh guna pakai ke tahun 2.
Anda jimat masa dan wang untuk membeli beg baru.

Ada alasan katanya anak nak beg baru setiap kali persekolahan, bagi saya kita yang didik dan ajar anak dari awal. Maka biasakan yang betul. Betulkan yang biasa.

Ini beg jualan saya, hanya ada 4 jenis sahaja. 2 patern dengan 2 warna yang berbeza. Anda boleh pilih ikut sesuai dan kesukaan anak-anak.











No comments:

Post a Comment