Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Tuesday 5 December 2017

Turun Darah Sebagai Tanda



14hb November

Datang Hospital Serdang jam 12.40 tengahari, mendaftar dan bersoal jawab dengan jururawat di kaunter depan dulu.

Jam 1 lebih dah kena panggil dan kaunter depan minta IC, kad kahwin dan minta isi borang bersetuju untuk menunggu.

Kemudian dipanggil masuk dan jururawat periksa jantung bayi selama 20minit. Menunggu dah agak lama juga, kepuasan.
Kemudian dah habis, ingat boleh terus balik, rupanya doktor periksa perut dan bukaan jalan dulu. Dia kata lambat lagi nak bersalin, sempat jika nak bersalin di kampung.

Tunggu prosedur doktor isi buku dan siapkan laporan, sekali datang doktor pakar, doktor tadi laporkan dan tunggu untuk scan perut. Dari jam.2.20 petang, sehingga jam 3.20 petang doktor tak muncul sebab ada kecemasan. Jadi saya ambil keputusan untuk solat Zuhur dulu. Dah siap ambil wuduk, Tetapi nama dipanggil untuk scan. Siap scan doktor cek bukaan sekali  lagi untuk pastikan bukaan. Dah buka 2cm tetapi sama doktor pakar kata sempat jika saya nak masuk pejabat semula untuk kerja. Nak balik bersalin di kampung pun sempat.

Saya bercadang balik ke kampung sempena cuti sekolah pada 25hb nanti. Lebih kurang 1 minggu lagi untuk habiskan masa. Tapi yang hairannya bila saya tanya doktor bila saya dijangka bersalin, adakah esok atau lusa? Doktor pakar hanya diam dan tidak menjawab soalan saya. Saya agak mungkin dia pon tak berani untuk nyatakan hari dan tarikh yang tepat untuk itu.

Selepas dibenarkan pulang dengan nasihat para jururawat dan doktor yang ada, jika saya sakit-sakit dan ada tanda untuk bersalin, kena segera datang ke hospital.

No comments:

Post a Comment