Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Tuesday 28 October 2014

Resepi Kek Minyak Bakar dengan Inspire Fryer Tupperware

Assalamualaikum w.b.t,

Saya nak kongsikan resepi Kek minyak yang saya masak dengan Fryer Inspire Cookware.
Saya ambil resepi asal pun dari google juga dan sesuaikan dengan selera saya.
Bahan-bahan mudah saja, semua sedia ada di rumah cuma saya kena beli ovalette sebab dah buang yang lama tak habis guna pun tapi dah luput tarikh.

Bahan-bahan:
Telur 5 biji
1 sudu besar Ovalette
1 cawan gula
1 cawan susu pekat
2 cawan gandum
1 susu kecil esen vanilla
1 sudu kecil baking powder


Cara-caranya:
1) Masukkan semua telur, gula dan ovalette dan pukul sehingga kembang.
2) Masukkan susu pekat dan esen vanilla, pukul sekejap biar sebati.
3) Masukkan minyak dan perisa yang disukai (saya guna sirap strawberi) dan biat semuanya sekata.
4) Masukkan tepung gandum sedikit demi sedikit ssambil dipukul rata.
5) Masukkan adunan ke dalam Fryer yang telah siap disapu dengan mentega, jika tak nak sapu mentega pun ok sebab fryer adalah non stick.
6) Bakar di atas api yang sederhana sehingga masak. pastikan tutup fryer dengan penutupnya.

Selamat mencuba.



Telur 5 biji yang telah dipecahkan

Telur tungu untuk dipukul

Campuran gula, telur dan ovalette

Bakar di dalam Fryer, tutup setkan pada arah kanan

Adunan tak penuh masa mentah


Adunan naik meninggi lepas masak




Dah siap untuk jamu selera


Kelebihan menggunakan Fryer ini,
1) ada penutup yang kita boleh tengok isi di dalam sama ada masak atau belum. Tak perlu banyak kali nak jenguk.
2) Jimat masa dan sumber tenaga api-gas. Masa saya masak adalah dalam 40-1jam, api sederhana.
3) Tak perlu guna loyang, hanya terus masukkan dalam Fryer. Jimat bekas, takperlu banyak kali nak basuh dan tukar bekas.
4) Makanan lebih sihat.

Jika nak beli set Fryer , harga biasa RM698, beli dengan saya hanya RM550




Tapi dari hari ini sehingga 31 Oktober ada promosi Fryer dengan set parti yang ada set pes rendang, sudip,bekas besar, susu dan garfu. Harga sebenar RM1188, tapi kali ini hanya RM600 jika beli dengan saya.



Bukan kah sangat jimat sebab tambah hanya RM50, anda dapat banyak barang tupperware yang lain.






Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan kanan blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah











No comments:

Post a Comment