Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Tuesday 21 October 2014

Mudahnya Menjemput Rezeki Dengan Dhuha dan Sedekah

Assalamualaikum w.b.t,

Sedekah yang paling utama adalah sedekah kepada orang yang memerlukan, sedekah pada orang yang rapat dengan kita, sedekah pada ahli keluarga kita dulu. Terutama mereka yang susah. Jika keluarga kita dah kaya semuanya, baru boleh sedekah pada yang lain atau cukup makan mereka.
Imej: Google



Tapi kena ingat kata ustaz jika kita ada hutang, kita mesti langsaikan hutang dulu baru boleh bersedekah, itu lebih afdal dan dituntut. Melainkan jika kita berhuntang puluhan malah ratusan ribu tetapinak sedekah bawah rm10, maka dibolehkan sedekah. Sebab zaman sekarang memang lazim kita berhutang. Hutang beli motor, hutang beli kereta, hutang beli rumah.

Cerita atau kisah sebenar saya: Lepas saya dengar ustaz yang beritahu macam itu pada pagi hari, kuliah wanita atau kuliah dhuha, saya balik rumah dan terus sedekah kan sejumlah wang pada orang terdekat dengan saya. Pada hari yang sama saya dapat keuntungan dari perniagaan saya melebihi dari yang saya bagi pada orang tadi. Subhana Allah, Allah sedang benar-benar menguji hambanya, uji tahap keimanan hambanya dan tunjukkan kekuasaan sebenar pada saya. Orang tersebut saya terpaksa rahsiakan. Sedangkan saya tak perlu keluarkan modal untuk perniagaan saya itu, sekadar iklan dan saya jadi agen iklan dan pembeli terus kepada penjual, besar sungguh keajaiban sedekah.

Yang saya nak tekankan di sini, jika niat anda benar-benar ikhlas, susah nak dapat ikhlas itu sebenarnya, dan anda tak harapkan balasan, demi Allah, Allah akan bagi apa yang Dia kehendaki.

Satu lagi rajinkan lah diri solat malam, akan ada sinar nur di wajah bagi orang yang rajin bangun dan tahajud di malam hari. Jangan lupa solat dhuha di waktu siang. Semoga istiqamah setiap hari.



Sekian dulu buat kali ini.



Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan kanan blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah

No comments:

Post a Comment