Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Tuesday 8 August 2017

Basuh Pakaian Setiap Hari?

Assalamualaikum w.b.t,

Hari-hari basuh baju dan perlu uruskan setiap hari?

Kenapa ya? Sebab utama adalah kerana setiap hari kita memakai baju, jika ada anak, mestilah lebih banyak pakaian digunakan dan lebih kerap kerja-kerja membasuh dan menguruskan pakaian perlu dilakukan.
Image result for kain bertimbun
Pinjam gambar dari Google


Kerja menguruskan pakaian melibatkan lipat baju, susun semula di almari atau kabinet untuk setiap orang yang ada dalam rumah. Menyidai pakaian atau baju-baju yang sepatutnya, menggosok dan menyimpan dengan kemas sebelum ia digunakan semula.

Proses ini akan sentiasa berulang dan tidak akan pernah berhenti walaupun kita sudah tiada lagi di dunia ini.

Apa yang saya nak kongsikan di sini adalah perniagaan untuk membasuh dan menguruskan pakain ini sentiasa terbuka bagi mereka yang nampak akan peluang. Macam saya, saya pernah kerja sambilan di kedai dobi kerana ada permintaan dari orang ramai yang memerlukan khidmat, membasuh, mengering, melipat  dan menggosok pakaian. Perniagaan ini masih berjalan sehingga sekrang malah sudah dimodenkan dengan kedai-kedai yang layan diri sendiri, di mana keja lebih mudah, orang ramai boleh membasuh, menegeing pakaian mereka menggunakan mesin awam dengan membayar nilai yang sedikit murah berbanding kedai dobi biasa.

Bagi saya pula, sekarang saya lebih suka untuk basuh sendiri di rumah dan ketambahan pakaian anak-anak setiap hari menyebabkan saya terpaksa basuh pakaian hari-hari. tetapi disebabkan saya ini orang dan ibu yang bekerja dan berbisnes jadi saya hadkan basuh pakaian pada hari minggu atau 2 kali saja pada hari bekerja.  

Saya menggunakan sabun dari kedai saya sendiri, yang mana setiap kali saya beli dan guna sampai habis, saya akan dapat bonus bulanan. Dalam masa yang sama, saya ajak-ajak anda dan kawan-kawan saya menggunakan sabun yang sama, saya akan dapat bonus juga. Kiranya dalam 1 masa, kita dapat bantu diri sendiri untuk mendapatkan pendapatan tambahan, termasuk orang lain yang menggunakan dan praktik perkara sama seperti kita buat. Yang paling seronok, pakaian kita berbau wangi dan bersih dari kotoran.

Dalam rangkaian sabun SA8 yang saya jual atau Amway Home,  ada pelbagai sabun untuk pelbagai kegunaan seisi rumah, jadi jemput datang ke kedai online saya KedaiOnlineCikRoki di page fb dan juga blog ini untuk mengetahui lebih lanjut.

Sekian dulu. 

No comments:

Post a Comment