Jumlah Pengunjung

Cari di sini

iklan

Friday 3 March 2017

Bertukar Telco ke Tune Talk : Selamat Tinggal Digi

Assalamualaikum w.b.t,

Setelah 3 tahun setia dengan talian post paid digi, saya ambil keputusan untuk beralih. Sebenarnya jika diikutkan memang dari 2 tahun setelah pakai digi yang mana dah tamat kontrak ketika itu saya berniat untuk tukar tapi tak berkesempatan, lagipun tengah sibuk dengan banyak perkara lain, tak sempat nak mikir. Paling takut jika ada apa-apa berlaku yang libatkan susah pelanggan nakmhubungi kita, biasalah bila fikir negatif, macam-macam boleh berlaku dan datang mengganggu.

Akhirnya setelah bayar habis bil bulan Januari 2017, saya ajak suami teman ke digi center untuk matikan talian. Alhamdulillah dipermudahkan. Kami ke Alamanda Putrajaya. Padahal saya tahu kat Metro Kajang ada center digi sebab pernah ke sini suatu ketika dulu. Alang-alang suami nak bawa berjalan ank-anak di hari cuti, lagipun dah lama sangat tak datang ke Alamanda.

Selepas selesai urusan untuk menukar atau matikan talian digi. Saya terus daftarkan no tune talk guna simkad baru. Ini antara proses yang telah berjaya untuk port in ke talian tune talk pula. Tak ambil masa yang lama.

sms yang diterima untuk tukar talian
Terima kasih banyak-banyak kepada sifu saya Balqis Qahira yang sentiasa membantu dan sedia untuk membalas setiap pertanyaan saya walaupun dah malam hari. Beruntunglah kita jika dapat kawan,sifu yang boelh bantu kita bila-bila masa.

Pandangan dan saranan saya, jika anda mahu, bertindaklah bijak dari sekarang, jom bertukar ke talian tune talk dan guna serta jana pendapatan melalui telefon bimbit yang kita hari-hari guna, malah menjadi keperluan yang tidak boleh diketepikan.

Sekian dulu dari saya.

No comments:

Post a Comment