Cari di sini

iklan

Monday, 30 June 2014

Parti Tupperware di Rawang

Assalamualaikum w.b.t,

Saya nak kongsikan cerita ini sudah lama namun kerana kekangan masa yang agak huru-hara ketika ini. Huru hara kerana sibuk  yang terlajak sehingga tak sempat nak karang cerita dan bagi anda pembaca semua tengok dan baca.

Baik saya terus sahaja dengan cerita saya pada kali ini, dah lama gambar-gambar ini dimuatkan dalam blog saya namun hari ini baru sempat saya nak siapkan ceritanya dan bagi semua baca.

Kami menghadirkan diri ke Rawang untuk sambutan majlis penghargaan orang atasan saya yang dinaikkan pangkat. Ini antara gadis eh campur mak orang yang datang bersama dalam sebuah kereta. kami antara yang terawal sampai.


Sementara menunggu majlis dimulakan, kami bergambar dulu kerana ini kali pertama saya datang ke sini. Jadi macam tertarik akan banyak benda yang tak pernah nampak sebelum ini di lain tempat. Sebelum ini saya pernah ke Stokis Di Bandar Baru Bangi dan Stokis Putrajaya.

Inilah model yang sanggup datang bersama saya pada hari ini. Terima kasih dan Tahniah kepada anda.


 Jom bergambar lagi dengan barang tupperware yang ada. Paling nampak menarik di sini adalah Rice Dispenser yang ada dan dekorasi di sekelilingnya.

Ini pula tukang bawak, Terima kasih yang tak terucap kerana sanggup bangun awal pagi dan datang hantarkan kakak nya ke Majlis ini ditemani dengan dua anak kecil yang sedang nakal dan aktif.
Kita susah hari ini tak apalah, jangan susahkan orang lain dikemudian hari.


Bergambar dulu dengan produk Tupperware yang ada di tunjukkan kan dalam almari kaca (display cabinet). Antara yang menarik sudah tentunya adalah Vege Safe dan pes-pes segera yang ada di dalam itu.

Ini pula seluruh produk yang ada dalam katalog May 2014. Boleh lah cuci mata.

Dah masuk ke dewan, kena sopan sikit dan susun tempat anak-anak serta geng yang datang.

Ini antara barang yang saya dapat sebagai door gift dan hadiah kerana bawa 3 orang bersama saya. Sangat menarik dan kebaboom. Ini sangat melonjakkan semangat saya untuk terus bergiat aktif dalam perniagaan Tuperware yang selama ini pada pandangan saya hanya sekadar bekas plastik. Rupanya di sebalik itu ada lubuk emas yang kukuh, Hanya dengan usaha perlu digali dan raih emas tersebut.

Dan dengan gambar yang saya ambil inilah saya jadikan parti pertama saya di rumah. Ini juga akan saya ceritakan di entri yang akan datang.


Setakat ini dulu cerita kali ini. Tunggu saya akan beritakan cerita terbaru yang baru berlaku Ahad yang lepas, 22 Jun 2014. Antara kejayaan kecil yang saya rasakan agak memuaskan hati saya dan kawan-kawan yang menghadirinya juga.


Bagi anda yang nak beli produk tupperware atau join ahli untuk dapatkan banyak faedah lain, boleh lah hubungi saya:


Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah

Sunday, 29 June 2014

Sambal Hijau Sedap (Terung)



Assalamualaikum w.b.t,

Hari ini saya masak yang mudah dan ringkas sahaja. Hanya masak nasi puith, satu lauk dan tambahan terung goreng berlada. Saya gunakan sambal hijau sodapp untuk memasak terung kali ini.


Caranya amat mudah, hanya jadikan sambal hijau sebagai bahan tumis, tak perlu campur bawang lagi sebab sambal ini memang sedia ada bawang.




Biasa saya gunakan satu sudu sambal hijau dan masukkan dalam minyak yang dah sedia panas. Jika tak letak minyak dulu pun ok kerana sambal ini sedia ada minyak. Hanya panaskan kuali dan masukkan sesudu sambal hijau, bila dah agak garing masukkan air dan tambah sedikit garam. Saya suka tambah sedikit gula.

Untuk terung pula, setelah dipotong kecil dan dibelah, boleh lah di goreng terlebih dahulu sebelum dimasukkan ke dalam bahan tumis sambal kita tadi.


Saya terlupa nak snap gambar yang dah siap masak, al maklumlah dah masak terus makan saja sampai terlupa untuk ambil 1 gambar. Tak apa masak lagi di lain kali saya akan ambil gambar dan masukkan di sini ya.



Untuk anda jika nak membeli smbal hijau ini, saya ada menjual nya dengan harga RM10 sahaja sebotol, Memang sangat sesuai utnuk seisi rumah. Dimakan dengan nasi putih panas-panas pun dah berselera sakan.

Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah

Saturday, 28 June 2014

Nasi Arab

Assalamualaikum w.b.t,

Ya esok kita sudah nak mula berpuasa dan ramai juga yang sedang mencari resepi untuk masakan berbuka dan  bersahur, apa kata kita sediakan stok segera Nasi arab untuk masakan kita di bulan puasa.

Sungguh mudah kerana resepi ada di setiap kotak.

Dan ada beras basmathi sekali dengan rempah serbuk dan rempah kasar. Jadi hanya tambah lauk seperti ayam atau daging sahaja.



Ada 4 pilihan untuk jenis nasi arab yang saya jual. Boleh pilih yang mana dan cuba masak.


Antara masakan nasi arab yang sudah dimasak menggunakan nasi arab al-bayt





Sekotak hanya RM15, postage RM6
Dua kotak RM30, postage RM9
Jadi baik amek dua kotak atau lebih untuk jimatkan kos pengeposan.

Sekian dulu



Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah


Sambal Hijau Sedap (Kangkung)



 Assalamualaikum w.b.t,

Kali ini kita masak kangkung dengan sambal sodappp pula. Bukan nya nak sahut cabaran Perdana Menteri untuk makan sayur lebih-lebih lagi kangkung sebab murah tetapi saya memang suka kangkung. 

Baik kita tengok cara masak kangkung dengan samabl hijau sodappp. Sebenarnya tak jauh mana dengan masakan sebelum ini yang menggunakan terung. 


Caranya sama juga, boleh rujuk di entri yang lepas, ambil sesudu sambal dan tumiskan, bila dah garing masukkan air dan tambah garam dan gula.

Sayur kangkung yang dah dicuci bersih, jika nak lagi bersih dan yakin, cuci dengan Vege Safe dari Tupperware, bukan saja membersihkan tetapi semua cacing atau ulat yang ada di sayur pun akan keluar sama.

Ini pula gambar sayur kangkung yang sudah siap dimasak dan sedia untuk dihidangkan.


Iklan sikit, kangkung campur sambal hijau sodappp jadilah masakan kangkung goreng bersambal. Yang penting sedap dan cepat dimasak. membantu surirumah mahupun wanita bekerjaya untuk jimatkan masa di dapur.


Harga sebotol sambal hijau sodappp hanya RM10 sahaja, Boleh beli dengan saya dengan cara hubungi saya. Boleh dipos juga ya.

Untuk pembelian setiap produk jualan saya, boleh hubungi
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah