Cari di sini

iklan

Sunday, 30 June 2013

Ketam Masak 3 Rasa

Assalamualaikum w.b.t,

Semoga anda baik-baik dan ceria sahaja pada hari cuti ini.
Selamat berhujung minggu bersama keluarga tersayang.

Sebelum diteruskan dengan membaca, sila lihat dulu gambar di bawah, rasa menarik tak? tergugat tak perasaan? Terliur tak?



Sebenarnya ini adalah gambar lama yang diambil pada tahun 2011, dua tahun lepas bukan? Masakan ini hanya sekali-sekala sahaja dibuat atau dimasak terutama pada hari-hari istimewa macam di hujung minggu seperti hari ini.

Nak resepi??

Resepi nya adalah sama seperti masak ikan talapia ke, ikan bawal ke yang tiga rasa tu.
Cuma ketam ni perlu digoreng terlebih dahulu setelah diperap dengan kunyit dan garam.




Kerepek...Order untuk Raya

Assalamualaikum w.b.t,

Diharapkan anda semua ceria pada hari ini, dan jadikan hari ini hari yang bermakna untuk anda dan seluruh keluarga anda.


Kerepek Raya adalah projek saya untuk tahun ini, menjadi agen yang mana saya tidak perlu keluarkan duit modal sendiri, pendek kata tak perlu keluarkan sesen pun lah kerana semuanya adalah ditanggung oleh mentor @ sifu @ cikgu @ tauke saya.

Malah sampel kerepek juga ditaja sepenuhnya oleh beliau. Semoga Allah panjangkan umur beliau dan tambahkan rezeki yang melimpah ruah untuk membantu menambah nilai dan makna hidup untuk orang lain. Terima Kasih kawan ku Zaila Mohamad.

Antara gambar kerepek yang dijual seperti gambar di atas.

Setelah hampir seminggu lebih saya mengambil tempahan dan edarkan sampel kerepek pada rakan-rakan di tempat kerja, saya telah mendapat lebih daripada 30 orang pelanggan yang terdiri dari semua kaum, Melayu, India dan Cina. Kiranya makanan kerepek ini adalah untuk semua kaum lah.

Kalu nak kira kilo, Alhamdulillah dapat lah 60kg lebih lebih sehingga kini, belum tambah lagi yang baru-baru nak rasa sampel, ada beberapa orang lagi. Tarikh tutup order dah tak lama lagi sehingga jam 12 malam ini sahaja.



Terdapat lebih kurang 30 jenis kerepek semuanya yang ada di dalam senarai. Pasti ada yang menarik hati anda kan. Harga nya sangat murah berbanding harga pasaran kerana saya tidak ambil untung pun, hanya komisen yang dibayar kepada saya.Sungguh seronok sebenarnya berniaga ini.

Kepada anda yang berminat untuk berniaga tetapi tiada modal dan produk, boleh hubungi saya, 
Saya akan tunjuk ajar dan beri anda maklumat yang anda mahu.

Anda boleh hubungi saya melalui cara seperti di bawah.

Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog : www.wanrokiah.blogspot.com
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Kedaionlinecikroki






Saturday, 29 June 2013

Biskut Raya ........Almond cookies...............

Alhamdulillah terlebih dulu dipanjatkan syukur pada Allah S.W.T
yang senantiasa memberi limpah rahmat pada kita semua,

Walaupun puasa belum tiba, tetapi saya teruja untuk bercerita tentang biskut raya iaitu Almond Cookies atau nama melayu nya biskut badam. Ini adalah versi dari rumah, yang mana dibuat sepenuhnya oleh surirumah sepenuh masa, saya hanya lah seorang agen yang menjual dan mengambil pesanan dari rakan-rakan tempat kerja dan rakan-rakan yang dikenali.






Terdapat dua pilihan iaitu dalam bekas kecil dan besar.
Bekas Besar adalah 350gm ± 60 biji
Bekas Kecil adalah 180gm ± 30 biji


Walaupun belum raya, saya dah dua kali ambil stok Almond Cookies ini di rumahnya dan semuanya telah habis dijual dan dibuat sampel untuk rakan-rakan merasai sendiri keenakkannya sebelum membeli. Sekarang ini saya membuka tempahan atau mengambil pesanan untuk rakan-rakan yang nak buat juadah di hari raya.

Alhamdulillah sambutan adalah menggalakan kerana, biskutnya memang sedap dipenuhi dengan badam yang melimpah ruah. Memang itu pun Trade Mark nya :"Badam Melimpah Ruah"

Jom layan gambar dulu, nampak tak badam cincang/hancur nya melimpah ruah, banyak nya.





Jika anda berminat untuk merasai sendiri biskut buatan tangan yang badamnya banyak dan melimpah ruah, sila hubungi saya..yang jauh pun boleh order...pos laju kan ada..arini pos esok dah sampai..


Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog : wanrokiah.blogspot.com
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Kedaionlinecikroki

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357

Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti











Thursday, 27 June 2013

Simpanan selepas Gaji


Assalamualaikum w.b.t

Saya kira sekarang dah hujung bulan pasti ramai yang telah pun menerima gaji terutama yang bekerja dengan kerajaan iaitu kakitangan awam. Bagi kami yang bekerja swasta ini, belum bergaji lagi, kena tunggu beberapa hari lagi untuk dapat gaji.


 Apa-apa pun kali ini saya ingin berkongsi cara atau tips yang saya pernah dapat sebelum ini daripada sumber bacaan. Tentang bagaimana untuk membentuk kewangan yang stabil pada masa kini dan untuk masa depan.


 
Selepas setiap kali anda menerima gaji, harus bahagikan gaji kepada satu per tiga 1/3,iaitu satu bahagian untuk bayar hutang, satu bahagian untuk simpanan dan satu bahagian lagi untuk perbelanjaan.

Nampak bukan yang pertama haruslah bayar hutang, yang kedua simpanan dan yang ketiga barulah perbelanjaan.

Pertama sekali, bayar awal bulan semua bil-bil dan hutang-hutang yang ditanggung. Sendiri tahu kan ada hutang apa seperti hutang rumah, kereta, bil api, bil air dan lain-lain. Juga diingatkan di sini, utamakan bayar hutang pada ibu bapa kita, bagilah setakat yang kita mampu.

Kedua adalah simpanan, satu per tiga dari gaji haruslah disimpan, jika tak mampu, simpan lah seadanya seperti 10 peratus dari gaji, jika tak mampu simpanlah paling kurang RM100. Yang penting ada sedikit simpanan untuk digunakan pada masa hadapan dan apabila keadaan mendesak.



Bagaimana untuk menyimpan? Bukalah satu akaun asing untuk simpanan atau buat pelaburan seperti ASB atau Public Mutual, Unit Trust. Pelaburan yang paling baik juga adalah beli Emas dan simpan, jual hanya apabila harga melambung naik, mungkin simpan dalam 5 hingga ke 10 tahun.

Tips yang lain, jangan tambah hutang.
Jika mampu untuk berbelanja, beli dan bayar terus. Jangan berhutang. Jika tak mampu tidak perlu beli dahulu, mungkin masa akan datang boleh berbelanja semula.

Jika kad kredit tidak anda perluka, maka jangan jadikan ia kawan. Kalau tak ada lagi bagus.

Tambahan, beli lah insurans untuk diri sendiri dan anak-anak serta kleluarga. Ia juga merupakan simpanan dan wang segera jika benar-benar memerlukan.

Yang terakhir beli lah asset tetap jika sudah tiba masanya seperti belilah rumah.

Sekian untuk kali ini.

Semoga pembaca mendapat info atau maklumat yang berguna pada hari ini.




Wednesday, 26 June 2013

Promosi Kopi sempena bulan Ramadhan


Assalamulaikum w.b.t,

Saya ingin mempromosikan kopi Red Guara sempena kedatangan bulan Ramadhan tidak lama lagi. Jjom baca apa yang saya nak kongsikan.

Jom order 3pek kopi sekaligus


Selain daripada beli untuk di minum, apa salahnya sambil-sambil itu anda menjadi ahli kepada syarikat DCL dan mendapat kad diskaun yang membolehkan anda membeli dengan harga yang lebih murah dari pasaran. Bukan itu sahaja, setiap bulan jika mata yang anda kumpulkan mencecah ke angka yang ditetapkan, anda berpeluang mendapat bonus dan juga menyumbang ke tabung khairat kematian setiap ahli.

Bonus untuk bulan April 2013


Dalam masa kita menggunakan produk, kita telah mendapat untung yang berupa bonus (duit) dan juga pahala menderma. Apakah perniagaan yang hebat ini? Perniagaan ini sendiri telah bertapak hampir 20 tahun yang diterajui oleh Dato Stapa Omar dan telah melahirkan ramai para jutawan sehingga para jutawan tersebut sekarang mempunyai anak syarikat sendiri dan perniagaan sendiri hasil peluang yang diberi. Jom tengok orang yang bernama Dato stapa ini.



Ok terus kepada promosi kopi,
Beli 3pek kopi
Yang mana harga pasaran adalah RM28.80,
tetapi jika anda membeli 3pek kopi
(3X RM28.80 = RM86.40),
anda hanya perlu membayar RM85 untuk 3 pek tidak termasuk postage.

3pek kopi dibeli untuk bekalan bulan puasa


Untuk yang telah ada kad diskaun harga 3 pek juga akan menjadi lebih murah. Sila hubungi saya untuk maklumat lanjut.
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Blog 3 : Bisnes
Facebook : Wan Rokiah
Fanpages: Stokis DCL

Sila buat pembayaran ke
Akaun Maybank : 1122 6908 0045 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)
Akaun Bank Rakyat : 2208 0606 1357 (Wan Rokiah bt Wan Mohd Nor)


Sila sertakan bukti pembayaran (masa, tarikh, jumlah dan jenis bank)
melalui SMS/Whatsapp/Inbox Facebook/Emel
Maklumat tersebut hendaklah dinyatakan seperti di bawah:
Nama Penuh,
Alamat Penghantaran,
No telefon,
Item Order dan kuantiti


Atau boleh isikan pada BORANG PESANAN di ruangan bawah blog ini.

Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah